Kampány neve: Vodafone Taxi Grand Prix
Alkotó: Vodafone UK
Időszak: 2009 nyár
Az ötlet: Online követethető alternatív (autó)verseny, ami a valóságon (Forma-1) és valós szereplőkön (brit taxisofőrök) alapul.
A témához kötődést egyrészt a Vodafone Forma-1-es szponzori (és technológiai) jelenléte adja, továbbá a nyeremények között (a Vodafone Mercedes McLaren ajándéktárgyakon és a főnyeremény monzai futamjegyen túl) felajánlott és a játék során a taxikban is használt GPS-es Vodafone HTC Magic™ okostelefonok. További kapcsolódó szolgáltatás a játékban használt és kommunikált okostelefonok “szupergyors” 3G hálózati kapcsolata (illetve kiegészítésként a Vodafone “mobile alert” szolgáltatása, amely sportesemények eredményeiről tájékoztat.)
Koncepció: A Taxi GP egy online, a Forma 1-hez kapcsolódó játék, melyben brit nagyvárosi taxisok egymással is versengve próbálják elérni az aktuális versenytávot, amely megfelel a következő hétvégén zajló Forma-1 futam kilóméterhosszának. A játékosok kvázi a taxisokra fogadnak, akiket a kocsikban lévő, GPS-es helymeghatározó funkcióval rendelkező okostelefonok és 3G mobilinternet-kapcsolat révén valós időben követnek az interneten.
Mechanizmus: A regisztrált felhasználó önálló névvel és logóval megkülönböztetett saját “csapatot” alakít 2 sofőrből, akiket a kampány weboldalán bemutatott (5 nagybritanniai városban dolgozó) 10 taxisofőr közül választ ki (és akár menet közben is váltogathat). A csapat összesen 5 versenyen indulhat (parallel a brit, német, magyar, európai és belga nagydíjjal). Az nyer, aki a legtöbb pontot szerzi meg a bajnokság végéig, vagyis akinek a csapata a legrövidebb idő alatt teljesíti a teljes távolságot, amit a taxisok a tényleges városi fuvarjaik kilómétereit összegyűjtögetve tesznek meg a versenynapok alatt. A főnyeremény egy exkluzív turné a VodafoneMercedes McLaren versenyistállóba a monzai futamon.
Kommunikációs elemek: a kommunikáció központját a http://taxigp.vodafone.co.uk címen elérhető kampányoldal képezi, ami mellett a Twitteren zajlik a legfrissebb versenyhírek szórása és követése. A kampányt promótáló videó videómegosztókban is megjelent, illetve a versenyről és annak állásáról szóló (PR-)cikkek és posztok olvashatóak a különböző tematikus oldalakon, blogokon, és a verseny Facebook rajongói oldalán. Látványos kommunikációs elemként jelentek meg a városokban az átfestett versenytaxik.