
A Zöld Hétfő szervezői - az Infocentrum Szoftver Stúdió és a Hicomm Üzleti Kommunikációs Kft. - által működtetett üzleti modell, melyben a havonta ismétlődő, ingyenes kiszállítást biztosító naphoz és az erről szóló weboldalhoz csatlakozó webáruházak [listing] díjért cserébe bekerülhetnek a Zöld Hétfő "kínálatába". A webshopoknak a díjon felül garantálniuk kell, hogy az aznapi online megrendeléseket ingyen szállítják ki.
A Zöld Hétfő szervezői - az Infocentrum Szoftver Stúdió és a Hicomm Üzleti Kommunikációs Kft. - által megfogalmazott cél, amely miatt az eseményt elindították, hogy "az emberek havonta legalább egyszer az interneten vásároljanak ahelyett, hogy beülnek az autóikba, és órákon át szennyezik a környezetüket".
A Zöld Hétfő az [Ingyen Szállítás Nap] esemény, azaz az éves megrendezésű ingyenes kiszállítási nap havi változata. Időzítése: minden hónap első hétfője. A neve alapján is kiderül, hogy a Zöld Hétfő pozicionálása eltér az Ingyen Szállítási Napétől, és a környezetvédelmről szól. Ugyanis - az üzleti szempontokon túl - a szervezők megfoglalmazott missziója, hogy "az emberek havonta legalább egyszer az interneten vásároljanak ahelyett, hogy beülnek az autóikba, és órákon át szennyezik a környezetüket".
Mottójuk: "Vásároljon interneten, védje a környezetét".
A [CSR] tevékenységként és egyfajta misszióként is minősíthető üzletélénkítő célú akcióikban szeretnék megértetni a fogyasztókkal, hogy a webáruházban történő online vásárlás sokkal környezetbarátabb, mint elautózni egy bevásárlóközpontba. Ráadásul még olcsóbb is. Így évente több ezer tonnával kevesebb CO, CO2 és korom jutna a levegőbe.
A fogyasztók felé történő kommunikációban - hasonlóan a nagyvállalatok [CSR] tevékenységénél gyakorta megjelenő környezeti felelősségvállalás kommunikációjához - a környezetbarát fogyasztói viselkedést ösztönzik, és azt szeretnék megértetni a fogyasztókkal, hogy a webáruházban történő online vásárlás sokkal környezetbarátabb, mint elautózni egy bevásárlóközpontba. Ráadásul még olcsóbb is. Így évente több ezer tonnával kevesebb CO, CO2 és korom jutna a levegőbe.
A Zöld Hétfő eseményen résztvevő webáruházak díjmentes kiszállítást vállalnak az aznap leadott megrendelések esetén, értékhatártól függetlenül vagy kedvező feltételek mellett.
Minden hónap első hétfője: Zöld Hétfő.
A résztvevő webáruházak listája megtekinthető az esemény weboldalán.