Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.

Az [e-kereskedelem]? térhódításával párhuzamosan megjelent a belistázás online analógiája is. Az online belistázás lényege, hogy a webes piacterekre, horizontális és vertikális vásárlási portálok katalógusába bekerüljön egy adott termék, vagy márka. Az online kereskedelmi gyakorlatban a kézzelfogható termékek mellett tömegesen belistázásra kerülnek digitális javak (pl. letölthető zenék) és szolgáltatások is.

Mivel a belistázási szolgáltatásokat nyújtó vásárlási oldalak célzott keresőként funkcionálnak a weben vásárolni (vagy vásárlás előtt tájékozódni) kívánó látogatóknak, így a belistázás lényegében a keresőmarketing vásárlásra specializált formája.

Az online belistázási szolgáltatások üzleti modelljei lehetnek:

- Átkattintás alapúak (ebben az esetben a legnagyobb a hasonlóság a [SEM]? modellhez)
- Tranzakció alapúak
- A forgalmi típusú elem (átkattintási díj, vagy tranzakciós jutalék) a legnagyobb piactereken általában kiegészül egy induló költséggel, a belistázási díjjal.


A szócikkhez társított címkék:
e-commerce







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta