Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


belső kommunikáció  

 

Egy adott szervezet vezetősége és az alkalmazottak, munkatársak, tagok, valamint azok érdekvédelmi szervezetei közötti kommunikációs kapcsolat kiépítése és működtetése. Feladata a kommunikációs csatornák felépítése, a belső kommunikáció – ezáltal a hatékonyság – javítása.

Alapfeltétele, hogy a vezetők elvárják és támogassák a nyitott, kétirányú kapcsolatot, valamint a kommunikációs csatornák megléte, melyek biztosítják az információk folyamatos áramlását.

A belső kommunikáció – különösen nagy szervezetek, cégek esetében – fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyoznunk. Két tételt kell tudnunk:

1. A munkatársaink a legfontosabb szövetségeseink.
2. A munkatársaink információéhsége – majdnem – kielégíthetetlen.

A belső kommunikáció a hírnévmenedzsment egyik legjobb eszköze, mert az elégedett munkatárs akarva-akaratlanul is építeni fogja majd hírnevünket. Ezzel együtt mindenki szeret informálódni a saját cége helyzetéről, kilátásairól, a képzési lehetőségekről; sőt, szereti mindenki megmutatni saját magát és tehetségét is, amire a belső kommunikációs eszközök kiváló platformot nyújtanak.

Ha nem használjuk megfelelően és elég gyakran a belső kommunikációt, úgy munkatársunk saját maga keresi majd meg az információkat – amelyek olykor tévesek, vagy hiányosak. Ha nem akarunk hamis lavinát, akkor jobb cselekednünk. (Mindenki tudja, hogy a „leghasznosabb” információ… a szóbeszéd! Ugyanakkor az is igaz, hogy a szóbeszédből rengeteg ötletet szerezhetünk, hogy merre érdemes változnia a szervezetnek.)

A belső kommunikáció részfeladatai:
 

  • előrejelzés és trend analízis
  • prioritások felállítása
  • kommunikációs tanácsadás és tréning (vezetőknek pl. kommunikációs tréning, alkalmazottaknak pl. csapatépítő tréning stb.)
  • a belső kommunikációs stratégia kialakítása
  • a szerteágazó kommunikációs tevékenységek összehangolása egy szervezeten belül
  • kommunikációs anyagok gyártása (pl. vállalati újság/hírlevél stb.)
  • a belső kommunikációs tevékenység rendszeres értékelése

A fenti feladatok gyakran átfednek más kommunikációs feladatokat is (pl: külső kommunikáció és HR), így fontos az együttműködés más szervezeti osztályokkal.

Hirdetés


Kiemelt támogató




Tamara Hagen

 

 






Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta




Tamara Hagen