Tevékenység:
A vállalkozás 2010. szeptember elsején indult [Heller Gábor]? és Kaprinay Zoltán alapításával.
Koncepciójuk az akkor már jól működő - azóta viszont komoly gondokkal küzdő, az üzleti modelljét nem igazoló - amerikai [Groupon]? közösségi vásárlói oldal hazai igényekre való adaptálása volt, melynek lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait, és a kedvezményes ajánlatokból jelentős mennyiséget értékesítenek az adott közösségen belül. Ennek az értékesítési formának az alapját azok a szolgáltatók képezik, akik az értékesítésre ajánlott időszakos kedvezményeket promóciónak, a Bónusz Brigádot pedig nem értékesítési portálnak, hanem [médiafelület]?nek tekintik, amelyen kockázatmentesen és garantált eredménnyel jelenhetnek meg. A modell lényege ugyanis az, hogy a szolgáltató csak akkor fizet, amikor valaki beváltja nála a bónuszt, miközben ajánlata akár több millió fogyasztót is elér.
A vásárlók oldaláról is egyszerű a kedvezményes szolgáltatás vagy termék megvásárlása: a vevő a fizetés után hozzáfér egy kinyomtatható [kupon]?hoz, ami feljogosítja őt arra, hogy egy meghatározott időn belül igénybe vegye a kedvezményt. A vevő addig nem fizet, amíg az ajánlathoz kötött érdeklődők minimum létszáma össze nem jön. Az online átutalásos rendszer csak akkor terheli be a vevő bankkártyáját, ha összegyűlt a szolgáltatást igénybe vevők minimum létszáma, amely kedvezmény életbe lépéséhez szükséges. A minimum szám eléréséig csak befoglalásra kerül a vásárlás összege, tényleges kifizetés nem történik.
Indulásakor a Bónusz Brigád még csak szolgáltatásokat nyújtó cégek bevonásával a 25–40 év közötti aktív, magas elvárásokat támasztó, fizetőképes vásárlói réteget célozta meg, de egy év működés után 2011 szeptemberétől a vásárlói igényekre reagálva termékekkel is bővítette kínálatát.
Egyéb adatok:
A folyamatos tartalmi és technológiai fejlesztéseknek köszönhetően az összes hazai közösségi vásárlói oldalt megelőzve, de még Európában is a második helyezést megszerezve fejlesztette ki alkalmazását iPhone okostelefonra, majd később Androidra is. A [Gravity R&D]? segítségével Európában elsőként nyújtott testreszabott ajánlatokat. A vásárlás technikai lehetőségei is folyamatosan bővültek, ma már lehetőség van bankkártya, PayPal, MasterCard Mobile, banki átutalás vagy készpénzbefizetés használatára, sőt személyes vásárlásra is a budapesti Brigád Boltban, ami egyben személyes ügyfélszolgálati feladatokat is ellát.
A Bónusz Brigád elsőként vezette be az országban a teljes pénzvisszafizetési garanciát. Az oldalon regisztráltak száma meghaladja a félmilliót, a Facebookon több mint 315 000 rajongójuk van, a vásárlók pedig a "Brigádnak" köszönhetően eddig több mint hárommilliárd forintot spóroltak. A Bónusz Brigád kiveszi a részét jótékonykodásból is, eddig több civil szervezetet vagy ügyet támogattak, mint például a Rex Kutyaotthont, a koraszülötteket segítő Peter Cerny Alapítványt, a nők elleni erőszak áldozatainak védelmét vagy élelmiszergyűjtést a szegényeknek.
Kapcsolódó link: