Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Céginformáció:

(A szócikk elfogult, promóciós jellegű (a szerk.).)

 


A közösségi tudatosság a méréssel kezdődik

 

A Brandmonitorban az online fogyasztói beszélgetéseket és a közösségi média tartalmait mérjük, elemezzük és értékeljük. Olyan információkat és adatokat adunk a márkatulajdonosoknak, amelyek objektíven mutatják a teljes magyar web tartalmát: 

2 000 000 Facebook felhasználó és oldal

50 000 Twitter felhasználó

500 000 blog

600 híroldal

videómegosztó oldalak

2 000 000 fórumtopic

 

A közösségi tartalmak számokra és statisztikákra fordítása lehetőséget ad arra, hogy a közösségi platformot a mainstream médiumokhoz hasonlóan kezelhetővé, tervezhetővé és értékelhetővé tegye.

 

Elemzés

 

A közösségi oldalakon elhangzó beszélgetések nagy része tartalmaz utalásokat márkákra vagy termékekre, szolgáltatásokra, azok kampányára vagy egyszerűen egy-egy véleményt a brandről. A hatalmas adathalmazból sokszor nehéz leszűrni azokat az információkat, amelyek relevánsak lehetnek a márka szempontjából.

 

A Brandmonitor elemző csapata komplett elemzéseket és kutatásokat készít a márkatulajdonosok vagy ügynökségi tanácsadók számára, amelyek választ adnak azokra a kérdésekre, amelyek a márka online jelenlétével, megítélésével, fogyasztói felhasználásával kapcsolatosak. A Brandmonitor szoftvere két évre visszamenőleg tartalmaz bejegyzéseket, tehát múltbeli elemzések is lehetségesek, historikusan visszakövethetőek a párbeszédek, tartalmak.

 

Napi, heti jelentések, havi és időszakos (negyedéves, éves) riporto megmutatják az adott időszakra vonatkozó bejegyzéseket és tartalmukat. Lényegében összefoglaljuk a márkával kapcsolatos történéseket, üzeneteket, véleményeket, csatornahasználatot elemzünk egy kvantitatív riportban.

Elemzéseink – mint a hangadó-, insight- vagy trendelemzés – olyan mélyebb kérdésekre is választ adnak, ahol a beszélgetések mögé kell nézni, ezért kvalitatív részekkel egészülhetnek ki.

 

Szoftver

 

A Brandmonitor közösségi médiaelemző szoftvere az online bejegyzéseket, párbeszédeket figyeli és elemzi. Könnyen és gyorsan elolvashatók a bejegyzések, összeállíthatók azok a kimutatások és grafikonok, amelyekkel elemezhetők a felhasználói tartalmak.

 

Hírolvasó: a bejegyzések könnyen elolvashatók és kezelhetők a Brandmonitor hírfolyamában.

 

Szűrések: a bejegyzések egyes tulajdonságok mentén szűrhetők – olvasott, olvasatlan, pozitív, negatív és még sok más kategória szerint. Emellett szűkíthetőek a források, ha csak egy csatornatípusról szükségesek a bejegyzések.

 

Dinamikus grafikonok: a grafikonok tengelyei egyedileg meghatározhatóak, így minden megtudható a bejegyzések alakulásáról, tartalmáról. A grafikonok egyedi beállításokkal rendelkeznek, melyekkel testre szabhatóak, formálhatóak, rendszerezhetőek..

 

Összehasonlítások: összehasonlítható két időszak vagy két keresőszó találati száma vagy tartalma (összehasonlítható grafikonok).

 

Exportok: a bejegyzések és a grafikonok is excel, pdf vagy kép formában exportálhatóak a további munkához.

 

Dashboard: a nyitólap egyedileg összeállítható, így belépéskor a legfontosabb grafikonok és kimutatások láthatók.

 

Csatorna és felhasználói profilok: teljes közösségi profil a felhasználókról és a csatornákról, ahonnan a bejegyzések érkeznek, így könnyen feltérképezhető, hogy kik és hol beszélnek a márkáról.

 

Értesítések: a keresőszavakra érkezett bejegyzésekre vagy egyéb eseményekre értesítések állíthatók be a rendszerben, így azonnal az e-mail fiókba érkezik az adat, információ.



Tevékenység:

Hangadó-elemzés – azonosítsd a véleményvezéreidet!

 

A fogyasztókat befolyásolják azok az online tartalmak, amelyeket információszerzés közben találnak, miközben egyre több felhasználó kommentel, hoz létre tartalmakat a közösségi oldalakon, megosztják véleményüket, tapasztalatukat. Ezeket az üzeneteket, cikkeket egyre több követő, ismerős vagy épp egy keresőből érkező látogató látja. Vannak olyan blogok vagy fórumtémák is, ahol a márka témakörében beszélgetnek a felhasználók. A pozitív vagy negatív vélemények ezektől a felhasználóktól vagy oldalakról sokkal gyorsabban és szélesebb körben terjedhetnek az ismerősök száma és a nagyobb látogatottság miatt.

Minden márkatulajdonosnak elsődleges, hogy azonosítsa azokat a fogyasztókat, akik maximálisan képesek azonosulni a márkával, és elköteleződésüknél fogva nagyobb hatással vannak a közösség többi tagjára. A közösségi médiában ezek a hangadók, véleményvezérek gyorsan és sok embert elérve kommunikálnak, ezért hatásuk is tömegesebb, mint hagyományos, offline módon, word of mouth útján.

 

A Brandmonitorban azonosítja és rangsorolja azokat az információs csomópontként működő felhasználókat, akik valamilyen témában nagyszámú eléréssel rendelkeznek, és véleményük ezáltal hatással van a közösség többi tagjára. A felhasználókat és az oldalakat látogatottság, az ismerősök vagy a követők száma, a hozzászólók vagy hozzászólások száma alapján rangsorolja.

CRM – építsd fel a saját virtuális ügyfélszolgálatodat!

 

A nap minden másodpercében használunk, rendelünk, visszaküldünk, továbbadunk termékeket, igénybe veszünk új szolgáltatásokat. Éppen ezért mindenkinek volt már pozitív vagy negatív tapasztalata egy cipővel, banki tranzakcióval vagy akár egy samponnal kapcsolatban. A márkatulajdonosok életében szerintünk az egyik legjobb dolog, ha fogyasztói visszajelzés érkezik, mert ez a legjobb bizonyíték arra, hogy a vevőt foglalkoztatja a termék, bármi legyen is a véleménye róla. A közösségi oldalak erősítik az ügyfélszolgálati jellegű beszélgetéseket, sokan megírják tapasztalatukat, befolyásolva ismerőseiket, a közösség véleményét.

 

A Brandmonitor megmutatja a márka körül képződő online beszélgetéseket, az említésekből pedig gyorsan kirajzolódnak a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos vélemények. Lehetőség adódik az azonnali panaszkezelésre, pre-sales akcióra vagy pozitív visszajelzés esetén a fogyasztók megerősítésére a márka részéről. 

 

Trendelemzés – ismerd meg, hogyan viselkednek a fogyasztók!

 

Az online trendek napról napra változnak. Új platformok és megoldások születnek a szemünk láttára, virágzik a mobilkommunikáció, a felhasználók pedig oda vándorolnak, ahova a barátaik is mennek. Ugyanez a változás van jelen a márkák életében: könnyen válhatnak trendek pozitív vagy negatív hőseivé, ha nem adnak olyan szilárd értékrendet, amely hosszú távon érvényes. A trendek márkákon felül állnak, ami nemcsak azt jelenti, hogy adott évszakban mi a trendi, mint a divatban, hanem a fogyasztói attitűdök állnak össze és irányítják a közösségeket.

 

A Brandmonitor elemzései segítenek megérteni az egyes közösségi platformok mögött húzódó mechanizmusokat és az online fogyasztói viselkedést. Rávilágítanak arra, hogy az egyes közösségi oldalakon milyen a kommunikáció formája, mekkora a felhasználói bázis, hogyan viselkednek a felhasználók, és mi mozgatja őket. A közösségi terek elemzésével pedig olyan, márkáktól független trendek is azonosíthatók, amelyek átfogóan mutatják, miről mit gondolnak a fogyasztók.

 

Kampányfigyelés – elemezd a kampányaidat!

 

Az online kampányok terjedésének mérésére sok típusú mutatószám létezik, mindegyik ad egyfajta szempontot arról, hogyan futott le egy kampány, milyen teljesítményt adott. A nem kifejezetten online-ra tervezett kampányok szintén megjelennek a közösségi médiában, hiszen az offline kampányokról ugyanúgy beszélnek az emberek. Ennek bizonyítéka, hogy mára a TV-t is szimultán nézzük.  Az online utóélet valójában nem a terjedés, hanem az, hogy mit gondolnak a kampányról, mennyire releváns a márka számára és mennyire találja el a közösséget.

 

A Brandmonitor kampányfigyelésében a hagyományos mutatószámok mellett a kampányok közösségbeli hatása is mérhető: mit gondolnak róla, kitől terjedt a leginkább, és hány emberhez ért el. A Gemius-szal való együttműködés révén olyan kontaktusszámok rendelhetők az egyes megjelenésekhez, amelyek megmutatják, potenciálisan hány ember találkozhatott a márkával. Teljesen más a hatás, ha egy márkareleváns blog említi, vagy ha egy nem célcsoporthoz tartozó fogyasztó beszél a brandről a Facebook falán.

 

A Brandmonitor szoftverével valós időben is figyelhetők a márka említései és a kampányhoz köthető bejegyzések, így rugalmasan alakítható és mindig felügyelhető egy-egy gag, buzz, kampány vagy gerilla akció.

 

Fogyasztói insight – tudd meg, mit gondol a márkádról a célcsoportod!

 

A fogyasztók online megosztják tapasztalataikat a termékekről és szolgáltatásokról. A közösségi oldalakon fellelhető vélemények összessége egy hatalmas visszajelzés-halmaz a márkákról, amely önkéntesen előállított és valós tapasztalatokból jön. Olyan, mint egy adathalmaz, melyből a megfelelő kérdéssel gyakorlatilag bármire választ lehet kapni.

Ez a márkatulajdonosoknak valódi insightokat jelent, melyeket beépíthetnek a márka kommunikációjába. Mivel a közösség nagyon sok márkareleváns tartalmat állít elő, pontos elemzéssel ezek értékes insightként értelmezhetőek.

 

A Brandmonitorban keresőszavak mentén térképezi fel a fogyasztói motivációkat, azonosítja a szokásokat és trendeket, és segít a co-branding lehetőségek megtalálásában. Az insightok összessége a közösség valós véleménye a márkáról. A fogyasztói véleményeknél kiemelt szempont a versenytársak figyelése: mit gondolnak róluk, hogyan használják az adott termékeket, szolgáltatásokat. Mit gondolnak az egyik márkáról a másikhoz képest?

 

Reputáció menedzsment – tartsd kézben a márkád megítélését!

 

A márka megítélése elsődleges fontosságú a márkatulajdonosoknak. Elég egy kis hiba, és a közösség elfordul a márkától, nem tartja hitelesnek, és mindenki mást is ugyanerre ösztönöz. Nagy hiba kell ahhoz, hogy egy márka bojkott alá kerüljön, de a kis dolgokat is fel tudja nagyítani a mindig figyelő és online kommentelő közösség. Az online reputáció nem csak a márkáról szól: a közösség folyamatosan összehasonlítja a versenytárs márkák aktivitását, és egy márka megítélése önmagában attól is lehet kevésbé kedvező, hogy nem teszi azt, amit a többiek. Ez nemcsak a kommunikáció tartalmát jelenti, hanem a csatornahasználatot vagy az aktivitás mértékét is. 

 

A Brandmonitornál mi úgy gondolkodunk az online reputációról, hogy nemcsak akkor kell foglalkozni vele, ha valami baj történik: folyamatos odafigyeléssel és összehasonlítással elkerülhetőek, de legalábbis mérsékelhetőek a kockázatok. A Brandmonitor abban segít a márkáknak, hogy megmutatja, hol, milyen nyelven, hangsúllyal legyenek jelen, milyen a megítélésük és hogyan vélekednek róluk a közösség tagjai.



Egyéb adatok:

Kontakt

 

Web: http://brandmonitor.hu

Telefonszám: +36 1 457 8350

Fax: +36 1 457 8355

Infó: hello@brandmonitor.hu

Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@brandmonitor.hu


Facebook: https://www.facebook.com/brandmonitor

Twitter: http://twitter.com/brandmonitor_hu

Blog: http://miabuzz.blog.hu








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta