Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: Brandmonitor
Verzió: 2  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2012-02-19 10:28:35
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A Brandmonitor egy automatikus keresőmotor, feldolgozó, elemző és statisztikai rendszer, amely több mint 400.000 blog, 6.000 fórum, 114 videómegosztó, 500 híroldal és közösségi oldalak összes bejegyzését pásztázza. A források köre és mennyisége iparágak szerint és ügyfél kérésre is folyamatosan bővül. A rendszer az igényeknek megfelelően gyorsan és egyszerűen testre szabható.

A Brandmonitor 2010. májusában indult el, és azóta több multinacionális, piackutató és kisebb vállalat figyeli a megjelenéseit a rendszeren keresztül. Van aki értékesítési pontokat keres, van aki a kampányait vagy a márka ismertségét méri, és van, aki a brandmonitoros elemzések alapján építi fel az offline és online marketing stratégiáját, illetve a közösségi média jelenlétét.

A Brandmonitor, mint marketingkutató eszköz

Alapvető kérdések, amire a kutatás választ ad: Átment-e az üzenetem? Sikeres volt-e az online kampányom? Hány embert értem el a kampányommal? Hol és hogyan jelenjek meg online? Hol van a célcsoportom online? Kik, hol és miről beszélnek, amikor a márkámat említik? Mit csinálnak a konkurenseim?


A Brandmonitor, mint közösségi médiafigyelő eszköz

A Brandmonitor több mint 500 online híroldalt és a népszerű közösségi oldalakat pásztázza folyamatosan. A rendszerben látható, ha az adott márkáról megjelenik egy hír, bejegyzés, komment vagy vélemény. A megjelenésekről igény szerint – automatikusan – azonnali, vagy időzített értesítéseket küld a Brandmonitor.

 

Miért fontos a közösségi média mérése?

 

A [közösség média] térnyerésével egyre több ember cserél tapasztalatot és fejti ki véleményét az egyes márkákkal kapcsolatban. A cég és a versenytársai is jelen vannak a közösségi média térben, akkor is, ha nincs célzott online aktivitásuk. A fogyasztói beszélnek a termékekről, márkákról, megosztják tapasztalataikat, véleményüket az egyes modellekről, egymás tanácsaira támaszkodva hozzák meg a vásárlói döntéseiket.

Egy-egy véleményvezér negatív bejegyzésével akár konkrét vásárlókat is veszíthet a cég. Egy-egy pozitív bejegyzéssel vagy egy negatív bejegyzés kezelésével, megoldásával azonban új fogyasztókat nyerhet, lojalitást erősíthet. Ezeknek a bejegyzéseknek, véleményeknek a felderítéséhez és elemzéséhez szükséges a közösségi média mérése.

Szolgáltatási csomagok:

http://brandmonitor.hu/szolgaltatasaink


Elérés:

Web: http://brandmonitor.hu

Telefonszám: +36 1 457 8350

Fax: +36 1 457 8355

Infó: info@brandmonitor.hu

Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@brandmonitor.hu



Hangadó-elemzés – azonosítsd a véleményvezéreidet!

 

A fogyasztókat befolyásolják azok az online tartalmak, amelyeket információszerzés közben találnak, miközben egyre több felhasználó kommentel, hoz létre tartalmakat a közösségi oldalakon, megosztják véleményüket, tapasztalatukat. Ezeket az üzeneteket, cikkeket egyre több követő, ismerős vagy épp egy keresőből érkező látogató látja. Vannak olyan blogok vagy fórumtémák is, ahol a márka témakörében beszélgetnek a felhasználók. A pozitív vagy negatív vélemények ezektől a felhasználóktól vagy oldalakról sokkal gyorsabban és szélesebb körben terjedhetnek az ismerősök száma és a nagyobb látogatottság miatt.

Minden márkatulajdonosnak elsődleges, hogy azonosítsa azokat a fogyasztókat, akik maximálisan képesek azonosulni a márkával, és elköteleződésüknél fogva nagyobb hatással vannak a közösség többi tagjára. A közösségi médiában ezek a hangadók, véleményvezérek gyorsan és sok embert elérve kommunikálnak, ezért hatásuk is tömegesebb, mint hagyományos, offline módon, word of mouth útján.

 

A Brandmonitorban azonosítja és rangsorolja azokat az információs csomópontként működő felhasználókat, akik valamilyen témában nagyszámú eléréssel rendelkeznek, és véleményük ezáltal hatással van a közösség többi tagjára. A felhasználókat és az oldalakat látogatottság, az ismerősök vagy a követők száma, a hozzászólók vagy hozzászólások száma alapján rangsorolja.

CRM – építsd fel a saját virtuális ügyfélszolgálatodat!

 

A nap minden másodpercében használunk, rendelünk, visszaküldünk, továbbadunk termékeket, igénybe veszünk új szolgáltatásokat. Éppen ezért mindenkinek volt már pozitív vagy negatív tapasztalata egy cipővel, banki tranzakcióval vagy akár egy samponnal kapcsolatban. A márkatulajdonosok életében szerintünk az egyik legjobb dolog, ha fogyasztói visszajelzés érkezik, mert ez a legjobb bizonyíték arra, hogy a vevőt foglalkoztatja a termék, bármi legyen is a véleménye róla. A közösségi oldalak erősítik az ügyfélszolgálati jellegű beszélgetéseket, sokan megírják tapasztalatukat, befolyásolva ismerőseiket, a közösség véleményét.

 

A Brandmonitor megmutatja a márka körül képződő online beszélgetéseket, az említésekből pedig gyorsan kirajzolódnak a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos vélemények. Lehetőség adódik az azonnali panaszkezelésre, pre-sales akcióra vagy pozitív visszajelzés esetén a fogyasztók megerősítésére a márka részéről. 

 

Trendelemzés – ismerd meg, hogyan viselkednek a fogyasztók!

 

Az online trendek napról napra változnak. Új platformok és megoldások születnek a szemünk láttára, virágzik a mobilkommunikáció, a felhasználók pedig oda vándorolnak, ahova a barátaik is mennek. Ugyanez a változás van jelen a márkák életében: könnyen válhatnak trendek pozitív vagy negatív hőseivé, ha nem adnak olyan szilárd értékrendet, amely hosszú távon érvényes. A trendek márkákon felül állnak, ami nemcsak azt jelenti, hogy adott évszakban mi a trendi, mint a divatban, hanem a fogyasztói attitűdök állnak össze és irányítják a közösségeket.

 

A Brandmonitor elemzései segítenek megérteni az egyes közösségi platformok mögött húzódó mechanizmusokat és az online fogyasztói viselkedést. Rávilágítanak arra, hogy az egyes közösségi oldalakon milyen a kommunikáció formája, mekkora a felhasználói bázis, hogyan viselkednek a felhasználók, és mi mozgatja őket. A közösségi terek elemzésével pedig olyan, márkáktól független trendek is azonosíthatók, amelyek átfogóan mutatják, miről mit gondolnak a fogyasztók.

 

Kampányfigyelés – elemezd a kampányaidat!

 

Az online kampányok terjedésének mérésére sok típusú mutatószám létezik, mindegyik ad egyfajta szempontot arról, hogyan futott le egy kampány, milyen teljesítményt adott. A nem kifejezetten online-ra tervezett kampányok szintén megjelennek a közösségi médiában, hiszen az offline kampányokról ugyanúgy beszélnek az emberek. Ennek bizonyítéka, hogy mára a TV-t is szimultán nézzük.  Az online utóélet valójában nem a terjedés, hanem az, hogy mit gondolnak a kampányról, mennyire releváns a márka számára és mennyire találja el a közösséget.

 

A Brandmonitor kampányfigyelésében a hagyományos mutatószámok mellett a kampányok közösségbeli hatása is mérhető: mit gondolnak róla, kitől terjedt a leginkább, és hány emberhez ért el. A Gemius-szal való együttműködés révén olyan kontaktusszámok rendelhetők az egyes megjelenésekhez, amelyek megmutatják, potenciálisan hány ember találkozhatott a márkával. Teljesen más a hatás, ha egy márkareleváns blog említi, vagy ha egy nem célcsoporthoz tartozó fogyasztó beszél a brandről a Facebook falán.

 

A Brandmonitor szoftverével valós időben is figyelhetők a márka említései és a kampányhoz köthető bejegyzések, így rugalmasan alakítható és mindig felügyelhető egy-egy gag, buzz, kampány vagy gerilla akció.

 

Fogyasztói insight – tudd meg, mit gondol a márkádról a célcsoportod!

 

A fogyasztók online megosztják tapasztalataikat a termékekről és szolgáltatásokról. A közösségi oldalakon fellelhető vélemények összessége egy hatalmas visszajelzés-halmaz a márkákról, amely önkéntesen előállított és valós tapasztalatokból jön. Olyan, mint egy adathalmaz, melyből a megfelelő kérdéssel gyakorlatilag bármire választ lehet kapni.

Ez a márkatulajdonosoknak valódi insightokat jelent, melyeket beépíthetnek a márka kommunikációjába. Mivel a közösség nagyon sok márkareleváns tartalmat állít elő, pontos elemzéssel ezek értékes insightként értelmezhetőek.

 

A Brandmonitorban keresőszavak mentén térképezi fel a fogyasztói motivációkat, azonosítja a szokásokat és trendeket, és segít a co-branding lehetőségek megtalálásában. Az insightok összessége a közösség valós véleménye a márkáról. A fogyasztói véleményeknél kiemelt szempont a versenytársak figyelése: mit gondolnak róluk, hogyan használják az adott termékeket, szolgáltatásokat. Mit gondolnak az egyik márkáról a másikhoz képest?

 

Reputáció menedzsment – tartsd kézben a márkád megítélését!

 

A márka megítélése elsődleges fontosságú a márkatulajdonosoknak. Elég egy kis hiba, és a közösség elfordul a márkától, nem tartja hitelesnek, és mindenki mást is ugyanerre ösztönöz. Nagy hiba kell ahhoz, hogy egy márka bojkott alá kerüljön, de a kis dolgokat is fel tudja nagyítani a mindig figyelő és online kommentelő közösség. Az online reputáció nem csak a márkáról szól: a közösség folyamatosan összehasonlítja a versenytárs márkák aktivitását, és egy márka megítélése önmagában attól is lehet kevésbé kedvező, hogy nem teszi azt, amit a többiek. Ez nemcsak a kommunikáció tartalmát jelenti, hanem a csatornahasználatot vagy az aktivitás mértékét is. 

 

A Brandmonitornál mi úgy gondolkodunk az online reputációról, hogy nemcsak akkor kell foglalkozni vele, ha valami baj történik: folyamatos odafigyeléssel és összehasonlítással elkerülhetőek, de legalábbis mérsékelhetőek a kockázatok. A Brandmonitor abban segít a márkáknak, hogy megmutatja, hol, milyen nyelven, hangsúllyal legyenek jelen, milyen a megítélésük és hogyan vélekednek róluk a közösség tagjai.

Kontakt

 

Web: http://brandmonitor.hu

Telefonszám: +36 1 457 8350

Fax: +36 1 457 8355

Infó: hello@brandmonitor.hu

Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@brandmonitor.hu










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta