Hangadó-elemzés – azonosítsd a véleményvezéreidet!
A fogyasztókat befolyásolják azok az online tartalmak, amelyeket információszerzés közben találnak, miközben egyre több felhasználó kommentel, hoz létre tartalmakat a közösségi oldalakon, megosztják véleményüket, tapasztalatukat. Ezeket az üzeneteket, cikkeket egyre több követő, ismerős vagy épp egy keresőből érkező látogató látja. Vannak olyan blogok vagy fórumtémák is, ahol a márka témakörében beszélgetnek a felhasználók. A pozitív vagy negatív vélemények ezektől a felhasználóktól vagy oldalakról sokkal gyorsabban és szélesebb körben terjedhetnek az ismerősök száma és a nagyobb látogatottság miatt.
Minden márkatulajdonosnak elsődleges, hogy azonosítsa azokat a fogyasztókat, akik maximálisan képesek azonosulni a márkával, és elköteleződésüknél fogva nagyobb hatással vannak a közösség többi tagjára. A közösségi médiában ezek a hangadók, véleményvezérek gyorsan és sok embert elérve kommunikálnak, ezért hatásuk is tömegesebb, mint hagyományos, offline módon, word of mouth útján.
A Brandmonitorban azonosítja és rangsorolja azokat az információs csomópontként működő felhasználókat, akik valamilyen témában nagyszámú eléréssel rendelkeznek, és véleményük ezáltal hatással van a közösség többi tagjára. A felhasználókat és az oldalakat látogatottság, az ismerősök vagy a követők száma, a hozzászólók vagy hozzászólások száma alapján rangsorolja.
CRM – építsd fel a saját virtuális ügyfélszolgálatodat!
A nap minden másodpercében használunk, rendelünk, visszaküldünk, továbbadunk termékeket, igénybe veszünk új szolgáltatásokat. Éppen ezért mindenkinek volt már pozitív vagy negatív tapasztalata egy cipővel, banki tranzakcióval vagy akár egy samponnal kapcsolatban. A márkatulajdonosok életében szerintünk az egyik legjobb dolog, ha fogyasztói visszajelzés érkezik, mert ez a legjobb bizonyíték arra, hogy a vevőt foglalkoztatja a termék, bármi legyen is a véleménye róla. A közösségi oldalak erősítik az ügyfélszolgálati jellegű beszélgetéseket, sokan megírják tapasztalatukat, befolyásolva ismerőseiket, a közösség véleményét.
A Brandmonitor megmutatja a márka körül képződő online beszélgetéseket, az említésekből pedig gyorsan kirajzolódnak a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos vélemények. Lehetőség adódik az azonnali panaszkezelésre, pre-sales akcióra vagy pozitív visszajelzés esetén a fogyasztók megerősítésére a márka részéről.
Trendelemzés – ismerd meg, hogyan viselkednek a fogyasztók!
Az online trendek napról napra változnak. Új platformok és megoldások születnek a szemünk láttára, virágzik a mobilkommunikáció, a felhasználók pedig oda vándorolnak, ahova a barátaik is mennek. Ugyanez a változás van jelen a márkák életében: könnyen válhatnak trendek pozitív vagy negatív hőseivé, ha nem adnak olyan szilárd értékrendet, amely hosszú távon érvényes. A trendek márkákon felül állnak, ami nemcsak azt jelenti, hogy adott évszakban mi a trendi, mint a divatban, hanem a fogyasztói attitűdök állnak össze és irányítják a közösségeket.
A Brandmonitor elemzései segítenek megérteni az egyes közösségi platformok mögött húzódó mechanizmusokat és az online fogyasztói viselkedést. Rávilágítanak arra, hogy az egyes közösségi oldalakon milyen a kommunikáció formája, mekkora a felhasználói bázis, hogyan viselkednek a felhasználók, és mi mozgatja őket. A közösségi terek elemzésével pedig olyan, márkáktól független trendek is azonosíthatók, amelyek átfogóan mutatják, miről mit gondolnak a fogyasztók.
Kampányfigyelés – elemezd a kampányaidat!
Az online kampányok terjedésének mérésére sok típusú mutatószám létezik, mindegyik ad egyfajta szempontot arról, hogyan futott le egy kampány, milyen teljesítményt adott. A nem kifejezetten online-ra tervezett kampányok szintén megjelennek a közösségi médiában, hiszen az offline kampányokról ugyanúgy beszélnek az emberek. Ennek bizonyítéka, hogy mára a TV-t is szimultán nézzük. Az online utóélet valójában nem a terjedés, hanem az, hogy mit gondolnak a kampányról, mennyire releváns a márka számára és mennyire találja el a közösséget.
A Brandmonitor kampányfigyelésében a hagyományos mutatószámok mellett a kampányok közösségbeli hatása is mérhető: mit gondolnak róla, kitől terjedt a leginkább, és hány emberhez ért el. A Gemius-szal való együttműködés révén olyan kontaktusszámok rendelhetők az egyes megjelenésekhez, amelyek megmutatják, potenciálisan hány ember találkozhatott a márkával. Teljesen más a hatás, ha egy márkareleváns blog említi, vagy ha egy nem célcsoporthoz tartozó fogyasztó beszél a brandről a Facebook falán.
A Brandmonitor szoftverével valós időben is figyelhetők a márka említései és a kampányhoz köthető bejegyzések, így rugalmasan alakítható és mindig felügyelhető egy-egy gag, buzz, kampány vagy gerilla akció.
Fogyasztói insight – tudd meg, mit gondol a márkádról a célcsoportod!
A fogyasztók online megosztják tapasztalataikat a termékekről és szolgáltatásokról. A közösségi oldalakon fellelhető vélemények összessége egy hatalmas visszajelzés-halmaz a márkákról, amely önkéntesen előállított és valós tapasztalatokból jön. Olyan, mint egy adathalmaz, melyből a megfelelő kérdéssel gyakorlatilag bármire választ lehet kapni.
Ez a márkatulajdonosoknak valódi insightokat jelent, melyeket beépíthetnek a márka kommunikációjába. Mivel a közösség nagyon sok márkareleváns tartalmat állít elő, pontos elemzéssel ezek értékes insightként értelmezhetőek.
A Brandmonitorban keresőszavak mentén térképezi fel a fogyasztói motivációkat, azonosítja a szokásokat és trendeket, és segít a co-branding lehetőségek megtalálásában. Az insightok összessége a közösség valós véleménye a márkáról. A fogyasztói véleményeknél kiemelt szempont a versenytársak figyelése: mit gondolnak róluk, hogyan használják az adott termékeket, szolgáltatásokat. Mit gondolnak az egyik márkáról a másikhoz képest?
Reputáció menedzsment – tartsd kézben a márkád megítélését!
A márka megítélése elsődleges fontosságú a márkatulajdonosoknak. Elég egy kis hiba, és a közösség elfordul a márkától, nem tartja hitelesnek, és mindenki mást is ugyanerre ösztönöz. Nagy hiba kell ahhoz, hogy egy márka bojkott alá kerüljön, de a kis dolgokat is fel tudja nagyítani a mindig figyelő és online kommentelő közösség. Az online reputáció nem csak a márkáról szól: a közösség folyamatosan összehasonlítja a versenytárs márkák aktivitását, és egy márka megítélése önmagában attól is lehet kevésbé kedvező, hogy nem teszi azt, amit a többiek. Ez nemcsak a kommunikáció tartalmát jelenti, hanem a csatornahasználatot vagy az aktivitás mértékét is.
A Brandmonitornál mi úgy gondolkodunk az online reputációról, hogy nemcsak akkor kell foglalkozni vele, ha valami baj történik: folyamatos odafigyeléssel és összehasonlítással elkerülhetőek, de legalábbis mérsékelhetőek a kockázatok. A Brandmonitor abban segít a márkáknak, hogy megmutatja, hol, milyen nyelven, hangsúllyal legyenek jelen, milyen a megítélésük és hogyan vélekednek róluk a közösség tagjai.
Kontakt
Web: http://brandmonitor.hu
Telefonszám: +36 1 457 8350
Fax: +36 1 457 8355
Infó: hello@brandmonitor.hu
Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@brandmonitor.hu