A Cannes-i Reklámfesztivál 2011-től bevezetett kategóriája a Creative Effectiveness Lions, azaz a kreatív hatékonyságot jutalmazó oroszlán díj. Az értékelési szempont, hogy a díjazott alkotás bizonyíthatóan elősegítse a hirdető üzleti céljait, azaz a fogyasztó befolyásolásával növelje a márkaértéket, az eladásokat vagy az üzleti profitot. A díj odaítélésénél 50 %-kal veszik számításba az elért eredményeket, 25-25 %-kal az ötletet és a stratégiát.
Ebben a kategóriában csak az előző évben valamely más kategóriában Cannes Liont nyert vagy döntőbe jutott reklámot lehet nevezni. A Creative Effectiveness Lions nem tartalmaz alkategóriákat; csak fődíjat osztanak ki és egyforma Creative Effectiveness Lion-okat, azaz itt nincs arany, ezüst vagy bronz oroszlán.
A győztest az utolsó napon, azaz a Film Lions-szal, a Film Craft Lions-szal, a [Titanium & Integrated Lions]Titanium & Integrated Lions'">?-szal együtt hirdetik ki.
A Cannes Reklámfesztivál szervezői - feltételezhetően a gazdasági recesszió által megváltozott igényekre is tekintettel - ezzel a díjjal egy olyan szempontot vezetnek be, amely korábban nem jelent meg a kreatívversenyen. A hatékonyságot díjazó legismertebb verseny az [EFFIE]?.