Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A Cannes-i Reklámfesztivál a legismerettebb reklámverseny a világon, többtízezer nevezett alkotással, évente nagyságrendileg 10.000 körüli résztvevővel, konferenciaelőadásokkal, szemináriumokkal, kiállításokkal, melyeken meg lehet nézni a rövidlistára került műveket.
A fesztivált 1954 óta rendezik, az első 30 évben még felváltva Velencével. A fesztivál világhíres díja a Cannes Lion, azaz a cannes-i arany oroszlán. Kezdetben pusztán reklámfilm fesztivál volt Film Lions, ami 1992-ben egészült ki a sajtó és közterületi témával, azaz a Press Lions-szel és Outdoor Lions-szel (v. Poster Lions) , majd 1998-tól bevezették a Cyber Lions-t, Media Lions-t és Direct Lions-t is, és így médiatípusok szerint lefedték a teljes reklámozási területet. További kategória a Promo Lions - 2010-től [Promo & Activation Lions]? néven -, amiben a legjobb [sales promóció]?kat díjazzák.
2008-ban először Design Lions-t is kiosztottak (amit akkor a Coca-Cola megújult alupalack arculata nyert), 2009-ben pedig bevezették a PR Lions kategóriát (amiben az ausztrál The best job in the world kampány nyert fődíjat a debütáló évben). 2010-ben is jelent meg új kategória, a Film Craft Lions, amiben a filmkészítés mesterfogásait - rendezés, vágás, zenealkotás stb. - értékelik; 2011-től bevezették a kreatív hatékonyságot díjazó speciális Creative Effectiveness Lionst; 2012-től külön nevezési kategóriát kaptak a mobilos és mobilwebes megoldások (Mobile Lions), valamint megjelent a Branded Entertainment Lions kategória is. 2014-ben pedig bevezetik a termékdizájn, azaz a Product Design Lions kategóriát.
A fiatal tehetségeket Young Lions kategóriában jutalmazzák.

Az egy hét folyamán, amíg a Cannes-i Reklámfesztivál tart, folyamatosan dolgoznak a különböző zsűrik, az utolsó napra (szombat) hagyva a legnagyobb érdeklődést kiváltó Film, Film Craft, Creative Effectiveness valamint a Titanium & Integrated Lions (Titán és Integrált Oroszlán) díjakat.
 
Az ún. Grand Prix a legmagasabb elismerés, csak főkategóriákban osztanak ilyet, ott sem mindegyikben, csak amiben a nemzetközi zsűri kiemelkedőt lát (de legalább egyet kötelező kiosztani).

 


 

Kapcsolódó linkek:

A Cannes-i Reklámfesztivál hivatalos oldala: www.canneslions.com

A Kreatív Magazin szubjektív blogtudósítása a 2008-as fesztiválról: kreativcannes.blogspot.com

 


Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta