A dinamikus kreatívoptimalizáló (creative optimizer) olyan eszköz, amely az online kampányokban a kreatívokat az előre meghatározott célok (pl: CT, konverzió stb.) szerinti (leg)jobban teljesítő(k)re szűkíti le. Például egy átkattintási célú online kampány esetében az előre feltöltött több (sok) kreatívból folyamatosan egyre inkább csak azokat jeleníti meg, amelyeket legtöbbször kattintják.
Előnye: a célok szempontjából legjobb kreatív meghatározása a felhasználói reakciók alapján, mely a későbbi kampányoknál is nagy segítséget nyújthat.
Hátránya: az indításkor alkalmazott több kreatív miatti magasabb kreatívköltség és hosszabb kreatívgyártási idő.
Nem csak technológiai szolgáltatók (pl. adszerver), hanem reklámügynökségek is fejlesztenek ilyen automatizált szolgáltatást, vagy indítanak erre szakosodott céget. Mint például a WPP Groupba tartozó mOne ügynökség által 2005-ben bevezetett mEuclid nevű rendszer.
Kreatív optimalizálással foglalkozó cégek:
- ADISN (www.adisn.com)
- AdReady (www.adready.com)
- ChoiceStream (www.choicestream.com)
- Dapper (www.dapper.net)
- Spongecell (www.spongecell.com)
- Teracent (www.teracent.com)
- Tumri (www.tumri.com)
Forrás:
http://measuringemarketing.blogspot.com/2008/04/creative-optimizer.html
http://mlnadvertising.com/products/creative-optimizer/