Azon szereplője a reklámpiacnak, aki a kreatívkidolgozást és a médiában történő megjelenést intézi.
Egy olyan - a hirdetőtől független (bár ritka esetben előfordulnak "in-house reklámügynökségek" is) - szervezet, szolgáltató vállalat, amely az ügyfél reklámanyagát, ötletét kitalálja, kidolgozza, megvalósítja, és a közzétételét megszervezi.
Fajtái:
* [Full service]?: ellátják a vállalat összes marketingkommunikációs feladatát.
* Kreatívügynökség: profiljuk középpontjában a kreatív tervezés áll, kisebb részfeladatok ellátására szakosodtak.
* Médiaügynökség: a kampánynak csak a médiakérdéseivel foglalkoznak.
* Specializált ügynökség:csak egy szakterületre (pl. online) koncentrálnak.
Területei:
* Ügyfélkapcsolati részleg – feladatuk:
- fenntartják a kapcsolatot a megrendelőés az ügynökségek között
- a megrendelő érdekeit képviselik az ügynökségen
- képviseli az ügynökséget a megrendelő felé
* New business részleg - az ügyfélkapcsolati részleggel összehangoltan (vagy annak részeként) új ügyfelek és megbízások megszerzése a feladata
* Kreatívrészleg – az üzenet megfogalmazásáért felelősek
* Média részleg – feladatuk:
- megtervezik a kampány média-megjelenését
- [médiafelület]?ek vásárlása
* Traffic részleg – feladatuk:
- a részlegek közötti munka összehangolása
* Kutatási részleg – feladatuk:
- kapcsolódó kutatási anyagok és elemzések készítése, feltárása, megosztása