A Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál direct (közvetlen) kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál második napján, hétfőn este adják át.
A Direct Lions-on belül 3 főkategóriában lehet nevezni, amelyek további alkategóriákra bomlanak.
A főkategóriák:
- Legjobb direkt marketing felhasználási módok
- Stratégia
- Termékek és szolgáltatások
Először 1998-ban osztották ki a Direct Lions díját. A 2009-es évben 1364 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 2 magyar nevezés is volt.
2009 évi magyar nevezések:
- [Leo Burnett]?, Have fun with the words, Pannon Djuice - két alkategóriában
2009-ben a PR, a Direct és a Cyber kategória Grand Prix-ét is a CumminsNitro Brisbane nyerte az ausztrál Queensland állam felkérésére készített "The Best Job in the World" kampánnyal.
Kapcsolódó linkek:
- Összes Direct Lions kategória - http://www.canneslions.com/enter/categories.cfm
- A nyertes alkotások - http://www.canneslions.com/lions/previous_winners_shortlists.cfm