Márkafelépítés:
Történet
Az 1903. június 16-án Henry Ford által alapított cég mára már a világ valamennyi kontinensén, több mint kétszáz piacon van jelen, s igyekszik a vásárló igényeinek mind jobban megfelelő modelleket kínálni. A multinacionális nagyvállalatok történetében egyébként egyre kevésbé jellemző módon a világ egyik vezető autóipari cége még ma is a Ford család irányítása alatt áll, sőt a cég élén az egykori alapító dédunokája, William Clay Ford jr. áll. Európában a legutóbbi időszak 2000-ben indult el, amikor is a meghirdetett átalakítási stratégia eredményeként az elmúlt öt évben negyvenöt új terméket, illetve műszaki újítást mutatott be a Ford Európában. Ennek köszönhetően indult például hódító útjára a Ford Focus alsó-középkategóriás autó, amely eddig egyedüliként nyerte el az Év Autója megtisztelő címet Európában és Észak-Amerikában egyaránt, s amelyből eddig már több mint négymillió darab kelt el a világon.
Az átalakítási stratégia, amely egyebek mellett a kategóriaelső minőség, vezetési komfort és dinamika vagy az utasok mind nagyobb biztonságának elérését tűzi ki célul, az európai, s ezen belül a magyarországi eladásokat is figyelembe véve egyre inkább kezdi meghozni gyümölcsét. Az 1998-ban az Európai Év Autója, majd egy évvel később az Észak-Amerikai Év Autója elismerésben részesült Ford Focus például életgörbéjének immáron hatodik évében jár, de még mindig növekvő darabszámban értékesítettek belőle, mi több Magyarországon még idén is többet vásároltak az ügyfelek, mint egy évvel korábban.
A haszongépjárművek terén, amelyen belül a közepes méretű haszongépjárművek kategóriáját az 1960-as évek közepén a Ford honosította meg Európában, s éppen ezért akkor ezt „Transit-osztálynak” is nevezték, a Ford igen gazdag hagyományokkal, s rendkívül szép sikerekkel is büszkélkedhet. Kezdve azzal, hogy a megújult Transit elnyerte az Európai Év Haszongépjárműve címet, majd „kistestvére”, a Transit Connect is megszerezte ezt a kitüntető elismerést. A Ford Transit azóta is az eladási statisztikák élén áll, és kategóriáján belül immáron három éve piacvezető Magyarországon. A sikerhez természetesen nem elég „csak” a jó termék, azt el is kell tudni adni. Ehhez egyebek mellett szükség van egy lelkes, sokat és keményen dolgozni tudó csapatra, illetve a közös cél elérése érdekében tenni akaró márkakereskedői hálózatra.
A mai nevén Ford Motor Hungária Kft. 1990-ben kezdte meg működését Magyarországon. Először is egy zöldmezős beruházás keretében kezdődtek el a Székesfehérváron található Ford-alkatrészeket és -részegységeket gyártó üzem építési munkálatai, majd 1995-ben megalakult az autóértékesítési részleg. A mintegy 1150 főt foglalkoztató gyár, illetve az értékesítési csoport 2000-ben kettévált, s azóta az eladásokkal már csak a budapesti székhelyű, mintegy 75 munkatárssal dolgozó, a Ford 100 százalékos tulajdonában lévő, úgynevezett Nemzeti Értékesítési Vállalat végzi a Ford gépjárművek generálimportőri feladatait.
A Ford Motor Company mindig arra törekedett, hogy a helyi viszonyokat legjobban ismerő embereket neveljen ki az adott országokban működő vállalatok élére. Ez történt Magyarország esetében is, ahol 2003 júliusa óta egy fiatal, 35 éves magyar szakember, Molnár Viktor vezetésével a Ford az egyik legjobban fejlődő márkává vált. Sikereket elérni a meglepetésekkel és jelentős kihívásokkal teli autóiparban nagyon nehéz, rendkívül sok munkát, áldozathozatalt és eltökéltséget igényel, ám ezeket a sikereket megtartani még nehezebb, még összetettebb feladat. A Ford Motor Company első száz éve ugyanakkor azt mutatta, hogy a cég mindig képes a megújulásra, a mind újabb kihívásoknak történő megfelelésre, az ügyfelek igényeinek mind magasabb szintű kielégítésére.
Ezzel együtt a Ford mindig is törekedett arra, hogy valamit visszaadjon annak a közösségnek, amelyben dolgozik. Éppen ezért indította útjára több mint 20 éve a Ford Motor Company Környezeti és Kulturális Örökség Megőrzéséért Programját, amelynek keretében számos országban, így Magyarországon is jutalmaz ilyen jellegű egyéni vagy csoportos kezdeményezéseket. Emellett a Ford fontos feladatának tekinti olyan technológiák kutatását, amelyek egyre nagyobb mértékben teszik lehetővé a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Egyebek mellett ezzel a feladattal hozták létre a Ford Aacheni Kutatóközpontját, ahol üzemanyagcellás, illetve alternatív hajtású motorok kifejlesztésével is foglalkoznak.
A Ford ovális márkajelzése az egyik legismertebb cégjelzés a világon, és már több mint 50 éve rendszeresen használják. A kézírásos márkajelzés története egészen a vállalat indulásáig nyúlik vissza, amikor Henry Ford egyik mérnök asszisztense elkészítette a „Ford Motor Company” szavak stilizált változatát. Az 1927-es A-modell volt az első olyan Ford jármű, amely hűtőrácsának jelvényeként viselte az ovális Ford emblémát. Az emblémát a megszokott királykék háttérrel, amit ma is ismerünk, az 1950-es évek végéig számtalan autón használták. Az ovális Ford jelvény, bár a cégkiadványoknál továbbra is következetesen használták, egészen az 1970-es évek közepéig nem volt megtalálható egyetlen járművön sem. 1976 óta a kék és ezüst színű ovális Ford emblémát használják azonosító jelként minden Ford járművön, ami az egész világon könnyen felismerhető és következetes márkajelzéssel szolgál a vállalat valamennyi üzeme, létesítménye és terméke számára.
A termék
Az egyre jobb európai, illetve a kitűnő magyarországi eredményekben lényegében a teljes, minden igényt kielégíteni szándékozó modellpaletta szerepet játszik: a személygépkocsik között a sikkes Ka, a szexis StreetKa, a családias Fiesta, a praktikus Fusion, a hallatlanul sikeres Focus, az új egyterű családi autó, a FocusC-MAX, a zászlóshajó Mondeo, a sokrétű Galaxy vagy a terepjáró Maverick, míg a haszongépjárművek között a kezes Fiesta Van, a strapabíró Transit Connect, a robusztus Ranger, illetve „Magyarország legkedveltebb haszongépjárműve”, a Ford Transit.
Link: http://www.ford.hu