A Google Adwords rendszerén keresztül a vállalatoknak, vállalkozásoknak lehetőségük van reklámhirdetésüket olyan weboldalakon elhelyezni, ahol a hirdetés szoros kapcsolatban áll a tartalommal. Ezen oldalak a hirdetés szövegén kívül, a megadott kulcsszavakkal is valamilyen kapcsolatban állnak. A hirdető kattintás alapon fizet (pay per click), majd ez az összeg oszlik meg a Google és a hirdetést tartalmazó weboldal tulajdonosa között (Google AdSense szolgáltatás). A vállalkozások e szolgáltatás által nagyobb valószínűséggel tudják üzenetüket eljuttatni az adott célcsoport tagjaihoz, fizetni pedig kizárólag csak az egyes kattintások után kell, mivel a regisztráció és a reklámhirdetés beállítása ingyenes szolgáltatás.
A Google 2018. június 27-én bejelentette hogy 18 év használat után visszavonultatja az AdWords & DoubleClick brandeket, és mostantól Google Ads néven lesz elérhető a szolgáltatás.
Kapcsolódó linkek:
- Google Adwords – https://adwords.google.com/home/
- netpédia - http://netpedia.hu/google-adwords