A Google AdSense ad network a hozzá csatlakozó [publisher]? (azaz online kiadó, online médium) adott weboldalának tartalmához szorosan illeszkedő reklámhirdetéseket jelenít meg, a Google keresőmotorjára támaszkodva és így kulcsszó alapon vizsgálva az oldalak tartalmát, amely kulcsszavakra megjelenést vettek a hirdetők a Google Adwords rendszerben.
A weboldalak tulajdonosai döntenek arról, hogy csatlakoznak-e a hirdetési hálózathoz, azaz a Google hirdetéseit megjelenítik-e oldalukon (meghatároztatják a reklámeszközök méretét, színét, elhelyezkedését, változási gyakoriságát), melyért cserébe részesülnek a kattintások után járó profitból (pay per click). A Google ügyel arra, hogy ezen hirdetések megfelelő módon különüljenek el a weboldal tartalmától, és ne tévesszék meg az oldal látogatóit.
Az AdSense-ben szöveges hirdetéseket, display hirdetéseket (web bannereket), illetve videóhirdetéseket meg lehet jeleníteni. A Google az Adwords rendszerében ezeket a reklámfelületeket CPC vagy CPA alapon árazza.
A Google a publisher-ektől nem követel meg kizárólagosságot, viszont néhány versenytársának elhelyezését tiltja a rendszeréhez csatlakozottak számára.
Kapcsolódó linkek:
- Google AdSense - https://www.google.com/adsense/login/hu/
- netpédia – http://netpedia.hu/google-adsense