Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A hírérték tartalmi és formai kritériumai

 

Tartalmi kritériumok Lutz Erbring szerint

 

- aktualitás, meglepő erő
- bevett tematikai keret
- résztvevők ismertsége, befolyása
- kár, konfliktus, normasértés foka
- földrajzi közelség

 

Formai kritériumok

 

· Első dimenzió: szenzációhajhász - szenzációkerülő

A bulvárlapok hírértéke általában alacsony, mert nem megbízható a médium, pedig a hajhászás épp a hírérték "vadászata", gerjesztése


· Második dimenzió: tájékoztató - nyíltan befolyásoló

A befolyásolással együtt jár a hírérték csökkenése, mert csökken a megbízhatóság, a hitelesség. Etikai szempont a forma és a valóság összhangja (politikai irányultság megnevezése, ha van ilyen).


· Harmadik dimenzió: sok hír - sok kommentár elem

Sajnos az elemző részek terjedelme csökkenőben van, mert a médium kényszerűen törekszik a hírérték magasan tartására.

 

 


 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta