A hírérték tartalmi és formai kritériumai
Tartalmi kritériumok Lutz Erbring szerint
- aktualitás, meglepő erő
- bevett tematikai keret
- résztvevők ismertsége, befolyása
- kár, konfliktus, normasértés foka
- földrajzi közelség
Formai kritériumok
· Első dimenzió: szenzációhajhász - szenzációkerülő
A bulvárlapok hírértéke általában alacsony, mert nem megbízható a médium, pedig a hajhászás épp a hírérték "vadászata", gerjesztése
· Második dimenzió: tájékoztató - nyíltan befolyásoló
A befolyásolással együtt jár a hírérték csökkenése, mert csökken a megbízhatóság, a hitelesség. Etikai szempont a forma és a valóság összhangja (politikai irányultság megnevezése, ha van ilyen).
· Harmadik dimenzió: sok hír - sok kommentár elem
Sajnos az elemző részek terjedelme csökkenőben van, mert a médium kényszerűen törekszik a hírérték magasan tartására.