Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A hosszú farok elmélet vagy más szóval Long tail theory szerint az elektronikus kereskedelem elterjedésének alapja a fizikai korlátok megszűnése. A fizikai tárolás és terjesztés hatalmas költségekkel járt, a kereskedelmi lánc mindenegyes elemén végighaladtak a termékek, mire a végfelhasználóhoz kerültek. A kereskedelmi tevékenység magas költségei és nagy kockázata miatt minden szereplő arra törekedett, hogy nagyobb tömegeket vonzó termékeket állítsanak elő és e bevételeiből fedezzék az elkerülhetetlenül előforduló bukásokból eredő veszteséget. A kisebb érdeklődésre számító termékek be sem kerülhettek a terjesztési rendszerbe, hisz nagyobbak lettek volna a költségek, mint az eladásukból származó bevételek.

A hálózati terjesztés alapjaiban változtatta meg a költség struktúrát. A terjesztési költség szinte egyenlő volt a nullával. Egy online kereskedelmi egység kínálatánál nem játszik szerepet az üzlet mérete és a fizikai megjelenése, ezért jelentősen nagyobb árukészlet tartható, mely következtében a kereslet is megnövekszik. Így már a kis volumenben értékesített [rétegtermék]?ek árusítása is kivitelezhető veszteségek nélkül. Ha nincs költség, akkor kockázat sincs. A költségstruktúra megváltozása a kereslet átalakulásához vezetett a terjesztett termékek megsokszorozódásának köszönhetően. Az egyes rétegtermékek ugyan csak kisszámú fogyasztót vonzanak, de az összes rétegtermék által elért vásárlóbázis már igen jelentős.
A hosszú farok elméletet Chris Anderson alkotta meg 2004-ben. Az elmélet alapja, hogy rétegtermékek mindig is léteztek, csak elérésük költsége csökkent le, így a már elérhető kínálat megtalálta a maga keresletét, ezáltal egyre jelentősebb gazdasági és kulturális tényezővé váltak.

A hosszú farok elmélet három megállapítása:

  • a kínálati görbe vége sokkal hosszabban húzódik el, mint gondolnánk
  • az elnyúló rész immáron gazdaságosan elérhető
  • a piaci rések összessége jelentős piacot eredményez.


Például az Amazon.com (az első long tail vállalkozás) könyveinek terjesztésének 25%-át olyan termékek teszik ki, amelyek a hagyományos kereskedelemben meg sem jelennek, hisz ezeket nem lehet gazdaságosan piacra vinni.

 

 

 

 

Forrás: Gálik Mihály - Urbán Ágnes: Bevezetés a médiagazdaságba (2008)

Kapcsolódó link: Amazon.com - www.amazon.com
 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta