Az interaktív szalaghirdetés egy olyan reklámeszköz, mely a felhasználót cselekvésre, játékra, válaszadásra ösztönzi, esetleg egyből egy menübe juttatja vagy kérdőíveket töltet ki vele. Mivel ez esetekben már nem elegendő a [felhasználó]? részéről néhány kattintás, így valódi interakció következik be.
Ez a bannertípus lehet HTML vagy Rich media formátumú.
A HTML formátumú interaktív szalaghirdetés lehetővé teszi a felhasználó számára az aktív bekapcsolódást a reklám valamely pontján. Kiválaszthatja, hogy a honlap mely részére kíváncsi, lehetőséget ad kérdések feltevésére, legördülő [menü]?kből történő választásra, játékban való részvételre, adatok bevitelére vagy kérdőív kitöltésére.
A Rich media formátumú szalaghirdetések már bonyolultabb technológiai megoldásokat képesek lehetővé tenni, mind például a videoklippek, hanganyagok közvetítését, vagy a közvetlen vásárlás lehetőségét. Ez utóbbinál a felhasználók közvetlenül a [reklámfelület]?en keresztül vásárolhatnak az éppen felkeresett honlap elhagyása nélkül.