A kurzorszponzoráció a megszokott „nyíl alakú” kurzort (akár „jojószerűen" rugódzóan) követő vagy a helyén megjelenő kisméretű képi elem (például logó), melynek mérete átlagosan 40x40 pixel, és körülbelül 5 kB. A megoldás a kurzor funkcióit nem változtatja meg, viszont a szponzorált objektum sikeresebben kelti fel a látogató figyelmét, hisz követi az egér mozgását, így mindig a szeme előtt van.
A „hagyományos” online hirdetési felületek nem mindig a legmegfelelőbbek adott cél eléréséhez, ezért van szükség alternatív reklámeszközökre, melyek újszerű, rendhagyó és kreatív megoldások, mint például a kurzorszponzoráció. Hozzájárul a márkakép alakításához, vagy felhívja a figyelmet egy aktuális eseményre, szolgáltatásra.
A kurzorszponzorációnál figyelembe kell venni a gyors kiégési hatást, amely összefüggésben van a reklám (hosszabb távon vagy gyakori ismétlődés esetén) zavaró jellegével, ezért használata csak nagyon indokolt esetben és célzottan javasolt.
A kurzorszponzorációs megjelenésekre a kezdetekben nem lehetett rákattintani, hiszen az egér (pontosabban a képernyőn megjelenő nyíl) maga volt a hirdetés, és így természetszerűleg nem tudott önmagára klikkelni. Azonban újabb megoldások már olyan kurzorszponzorációt is lehetővé tesznek, melynél a kis képi elem némi késéssel követi csak a kurzort, és éri utol - hasonlóan a jojó játékhoz, ahol a jojó korongja a hirdetés, az ujjra akasztható hurok pedig a kurzor, amiket kvázi egy láthatatlan zsineg köt össze egymással -, így ez a hirdetési forma már klikkelhető is, tehát forgalomterelésre is alkalmas, nem pusztán szponzorációs megjelenésre.