A linkmarketing egy online kommunikációs eszköz, mely elősegíti egy adott vállalat weboldalának nagyobb látogatottsági arányának elérését.
Azokon a weboldalakon, ahol egy adott vállalat célcsoportjának tagjai gyakran megfordulnak, és ahol olyan témával foglalkoznak, amely egybevág e vállalat kínálatával, ott elhelyezésre kerül a vállalat weboldalának linkje, melyre, ha a célcsoport egy tagja rákattint, átvezeti őt e vállalat weboldalára. Ez a link tartalmazhatja a vállalat nevét és egy rövid, lényegre törő ismertetőt a tevékenységéről, vagy egyéb kattintásra ösztönző kulcsszót/kulcsszavakat.
Minél több weboldalon van elhelyezve egy vállalt vagy kampány linkje, annál nagyobb eséllyel látogatnak el az adott oldal olvasói a belinkelt oldalra, valamint a keresőkben elért helyezése is javulhat, ami nagyobb ismertséget és ezáltal több megrendelést is jelent a vállalat számára, tehát a linkmarketing közvetetten bevétel növekedést eredményez.
A vállalat számára azért értékesek a linkmarketingből származó látogatók, mert e látogatók célzottan keresnek az interneten egy olyan terméket vagy szolgáltatást, melyet e vállalat is forgalmaz. Így a kínálat és kereslet találkozik.
Gyakori a linkcsere a weboldalak között, mely azt jelenti, hogy egy vállalat elhelyezi a linkjét egy számára megfelelő weboldalon és cserébe szintén linket biztosít a saját oldaláról a partner weblapjára.
Linkajánló: Miyazaki Jun SEO szakértő blogja (archívum)