A márka olyan név, fogalom, jel, szimbólum vagy grafikai elem, amely az [eladó]? vagy az eladók egy csoportjának termékeit és/vagy szolgáltatásait azonosítja, illetve azokat a versenytársakétól megkülönbözteti.
A márkának verbálisan visszaadható, azaz kimondható része a márkanév.
Márkanév típusok
egyedi márkanév ([Henkel]?)
vállalati márkanév ([Samsung]?, [Burger King]? stb.)
családi márkanév ([Herz]?, Pick, [Zwack]? stb.)
vállalati márkanév ([Samsung]?, [Burger King]? stb.)
családi márkanév ([Herz]?, Pick, [Zwack]? stb.)
Márkázási lehetőségek:
[vállalati márka]?
[termékmárka]?
[fedőmárka]? (vállalati és termékmákra kombináció pl.: Renault Clio)
[támogató márka]? (két vállalati márkanév együttes alkalmazása)
[közös márkák]? (pl.: OTP-Mastercard)
[kereskedelmi márka]? (pl.: Tesco Gazdaságos)
Vállalati márkastratégiák
Márkabővítés (már sikeres márkanévvel vezetnek be új terméket)
Multimárka stratégia (egy cég különböző márkaneveket használ)
Márka újra diszpozícionálása (vevőcsoportonként más-más névvel ugyanazt)
Országvédjegy alkalmazása (pl. magyar paparika)
Multimárka stratégia (egy cég különböző márkaneveket használ)
Márka újra diszpozícionálása (vevőcsoportonként más-más névvel ugyanazt)
Országvédjegy alkalmazása (pl. magyar paparika)