A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely a hagyományostól eltérően többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás), hogy a felhasználókat tájékoztatja vagy szórakoztatja. A multimédia mai elterjedt jelentése a számítógépes média.
A többféleképpen megjelenő információ, a multimédia fokozza a felhasználó élményeit, könnyebbé, gyorsabbá teszi az információ felhasználását. Az információ többféleképpen történő bemutatása nem újdonság, a multimédia mindezt digitális formában teszi. Ez használt vizuális művészetekben, melyek több medium egyszerre történő felhasználásával készülnek.
Multimédia több területen is használatos, mint például a művészet, oktatás, szórakoztató ipar, tervezés, gyógyítás, matematika és tudományos kutatások. Az oktatásban a multimédiát számítógép alapú oktatásra értik (elterjedt rövidítése a CBT), illetve megjelenik az enciklopédiákban, évkönyvekben. A CBT végigvezet különböző bemutatókon, szövegeken, melyekhez illusztrációk kapcsolódnak különböző formában.
A multimédia sűrűn használt eszköz a szórakoztatóiparban, filmek speciális effektjeit, rajzfilmek animációt adja. A multimédiás játékok népszerű időtöltésnek bizonyulnak napjainkban. A multimédiás eszközök aktív résztvevővé változtatják a felhasználót, ahelyett, hogy az csak passzív megfigyelője lenne az információnak. Erre nagyszerű példa a multimédiás játék. Vegyünk egy nagyon egyszerű példát: a felhasználó képes focizni anélkül, hogy a pályán ténylegesen ott lenne, mégis alakítója a meccsnek. A szimuláció csak illúzió, mégis a részvételt modellezni képes. Különböző multimédia összetevőket egy technika vezérli, ezt hívják virtuális valóságnak, melyek egy valós környezet minél hitelesebb leképzését célozzák.
Forrás: Wikipédia