A personal branding (személyes branding) az a folyamat, amelynek során az egyének megkülönböztetik magukat a tömegtől azzal, hogy beazonosítják és megfogalmazzák egyedi, akár szakmai, akár személyes értékeiket, és ezeket különféle platformokon, következetes üzenettel és arculattal terjesztik. Ezen a módon az egyének növelhetik elismertségüket egy terület szakértőiként, megalapozhatják elfogadottságukat és hitelességüket, előrelendíthetik karrierjüket, és építhetik az önbizalmukat.
A „personal branding” kifejezés először állítólag 1997 augusztusában jelent meg a Fast Company Magazine-ban, Tom Peters menedzsment guru szerző tollából, aki a következőket írta: „Mi vagyunk az Én részvénytársaság tulajdonosai és vezérigazgatói is egyben. A mai üzleti életben a legfontosabb feladat, hogy a Te nevű márka fő támogatói legyünk.”
Magyarországon emlékezetes és kiemelkedő (némelyekben megütközést keltő) megnyilvánulása volt ennek néhány évvel ezelőtt Villám Géza „álláskereső” óriásplakátja, de a C-generáció (content generation) tagjai már rutinosan alkalmazzák a személyes branding eszközeit (lásd: fulopattila.com).
Kapcsolódó link
http://personalbrandingwiki.pbwiki.com