A social media optimization (SMO) egy forgalom-generálási folyamat, amely egy-egy termék, szolgáltatás, weboldal, vállalat népszerűsítése közösségi oldalak, online közösségek segítségével.
Az SMO folyamatok magukban foglalják:
- a technikai optimalizációt, mellyel az adott honlapok közösségi portálokra integrálását érhetjük el - ez magába foglalja az RSS feedeket, közösségi oldalak megosztó gombjait, egyéb automatizált alkalmazásokat,
- a folyamatos közösségi jelenlétet blogokon, közösségi oldalakon történő kommunikációval, képek, videók, hírek, közösségi események és egyéb tartalmak megosztásával.
Lényege a közösségel folytatott aktív kommunikáció, illetve annak a lehetőségnek a technikai biztosítása, hogy a közösség egyes tagjai megoszthassák véleményüket a közösséggel. Az SMO kétélű fegyver, a negatív vélemény ugyanolyan könnyen terjed, mint az építő marketing.