Manapság már köztudott, hogy a marketing nem jelent egyet a reklámmal. Szűkebb értelemben olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/[felhasználó]?k igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi a disztribúciót és befolyásolja a [vásárló]?kat.
A marketing magába foglalja mindazokat az eszközöket, melyek segítenek abban, hogy termékeinket illetve szolgáltatásainkat sikerrel kínálhassuk fel a piacon, melyek segítenek kimagaslani versenytársainkkal szemben, melyek segítségével versenyelőnyre tehetünk szert úgy, hogy a megcélzott fogyasztóink minden látens és már meglévő szükségletét kielégítjük. A marketing célja a fogyasztói elégedettség és a vállalati profit egyidejű maximalizálása a hosszútávú sikeres működés érdekében.