Az üzleti támogatásnak két fajtája van az [adomány]? és a szponzoráció.
A vállalat az adománnyal szemben a szponzorációért cserébe elvár ellentételezést, hisz ez a szervezeti kommunikáció egy műfaja. A szponzoráció által a vállalatnak releváns tevékenységekhez, személyekhez vagy szervezetekhez köthető a márkaneve, ezzel erősítve imázsát, továbbá célcsoportjának nehezen elérhető tagjaihoz is eljut üzenete, valamint a médiában lévő megjelenés is fontos előnyt jelent számára.
Adománygyűjtéseket főleg multinacionális vállalatok szerveznek jótékonysági célból. Az adományokért cserébe a támogatók nem várnak viszonzást, de erőteljesen kommunikálják, ezzel is javítva negatív, illetve erősítve pozitív imázsukat.
A vállalati társadalmi felelősségvállalás (corporate social responsibility, CSR) az elmúlt években világszerte egyre inkább előtérbe került. Az egyes vállalatok választanak egy közügyet és azt támogatják elsősorban anyagi javakkal.
Leggyakrabban támogatott területek a kultúra, az oktatás, az állatvédelem, az egészségügy, valamint a környezet/környezetvédelem.