A termékfejlesztés folyamata:
- Ötletgyűjtés
- Ötletek szelekciója
- Termékkoncepció kialakítása
- Termékpozicionálás Értékelemzés (funkció/költség)
- Prototípus kialakítása
- Piaci tesztelés*
- [Piaci bevezetés]?
*: Amennyiben a tesztelés eredménye megfelelő, akkor piaci bevezetés. Amennyiben a tesztelés eredménye negatív, minden szinten meg kell vizsgálni, hogy hol van probléma a termékkel.
Termékfejlesztés típusai (piacfejelsztő vs termékfejlesztő startégia)
- Új piacon új/ismeretlen termék bevezetése
- Régi piacon új/ismeretlen termék bevezetése
Típus 2.:
- Kezdeményező: új piacon ismeretlen termék
- Követő: piacon már ismert termék
- Termékmódosító: többletfunkció hozzáadása
- Termékvariáció: szegmensenként más-más termék
[Termékéletgörbe]?: A termék értékesített mennyiségét ábrázolja a piacon való megjelenésétől a forgalomból kivonásig, az idő függvényében.