Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A vállalatok számára alacsonyabb költség szükséges egy régi vevőt megtartani, mint egy új vevőt megnyerni, viszont figyelembe kell venni, hogy a visszatérő vevők nem feltétlenül lojális ügyfelek. A visszatérő ügyfelek elképzelhető, hogy csak megszokásból vagy lustaságból vásárolnak ismétlődő módon, és ebben az esetben nagy valószínűséggel nem fogják az adott üzletet ajánlani családtagjaiknak, barátaiknak, ismerőseiknek.
Az ügyfél-evangelista (másnéven: márkaevangelista), olyan rendszeres vásárlója egy üzletnek, aki szinte kényszert érez arra, hogy ezt másokkal is megossza. A vállalat bevételeinek növekedésének egyik kimagasló indikátora ügyfél-evangelistáinak száma, hiszen minél többen ajánlják az adott üzletet, a termékeket vagy a szolgáltatásokat másoknak, annál biztosabban fog növekedni az adott kereskedelemi egység eladása. Az ügyfél-evangelistává formálás sokkal költségkímélőbb a vállalat számára, mint a hagyományos hirdetések eljuttatása a potenciális fogyasztókhoz, valamint sokkal hatásosabb eszköz is, hisz ez által az evangelisták valójában a vállalat jövőbeni ügyfeleinek befolyásolóivá válnak, és egy ismerős szavának sokkal nagyobb a meggyőző képessége, mint egy reklámhirdetésnek.

 

 

Az ügyfél-evangelisták jellemző viselkedése:

  • Szenvedélyesen ajánlják az adott vállalatot, termékeit, szolgáltatásait családtagjaiknak, barátaiknak, kollégáiknak, ismerőseiknek.
  • Hisznek a vállalatban és annak alkalmazottaiban.
  • Úgy vásárolják az adott termékeket vagy szolgáltatásokat, mintha ajándékot vennének.
  • Nem akarják, hogy a vállalat „megvásárolja” őket, önként dicsérik a cég vagy termékei tulajdonságait, esetenként fejlesztési ötleteket javasolnak.
  • Nem élik meg sérelemként az ügyfél-kiszolgálásában olykor előforduló botlásokat.

 

A következő hat alapelvet kell betartani a vállalatnak, hogy evangelistává formálja ügyfeleit:

  • folyamatosan gyűjtenie kell az ügyfél-visszajelzéseket,
  • hangsúlyoznia kell az ismeretek szabad megosztását,
  • Buzz-t, pezsgést kell elindítania,
  • ügyfél-közösséget kell kialakítania, vagyis ösztönöznie kell vásárlóit, hogy osszák meg egymással ismereteiket,
  • termékpróbák (kóstolók) szervezésével okosan specializált, kisebb ajánlatokat is kell kialakítania,
  • egy „Ügyet” kell teremtenie, mely összpontosít egy jobb világ megteremtésére.

 

Forrás: McConnell, Ben – Huba, Jackie (2004) - Kiáltvány az ügyfél-evangelizmusról

Ajánlott link: http://changethis.com/1.CustomerEvangelist
 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta