Kampány: Treehouse Restaurant
Ügyfél: Yellow
Szolgáltatás: BUSINESS DIRECTORY
Kampány készítője: COLENSO BBDO Auckland, Új-Zéland
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Ezüst helyezés, 2009
Kampány:
Yellow Pages (Arany oldalakhoz hasonló cégnévsor) azt állítja magáról, hogy bárkinek tud segíteni bármilyen munka elvégzésében. COLENSO BBDO kitalálta, hogy egy kampány során versenyre hívja a Yellow Pages-t: kiválasztottak 200 jelentkező közül egy lányt, Tracyt, akinek adtak egy mobiltelefont, laptopot és egy Yellow Pagest, kiküldték Új-Zéland egyik erdőjébe, hogy ezek segítségével építsen az egyik fára egy éttermet. 3 hónap alatt, 65 céggel dolgozott együtt Tracy, a munkákról folyamatosan tudósítottak a tévék, rádiók, plakátkampányok készültek, és egy weboldalon is nyomon lehetett követni a folyamatot. Amikor Tracy megnyitotta az éttermet, több, mint 2.000 vendége volt az első egy hónapban.
Eredmények:
A kampány ideje alatt összesen 3,5 millió megjelenés a médiában, bekerültek a televízó-hírekbe, rádióműsorokba, nemzetközi magazinokba, több, mint 20.000 weboldalon beszéltek róluk. 220.000 látogató a Yellow honlapján, minden látogató átlagosan 5 percet töltött el. A Yellow Online felhasználása 11%-kal nőt a Google rovására, a Yellow Book használata további 9,2%-kal nőtt, a regionális Yellow Book eladások 6,7%-kal nőttek, szemben a nemzetközi trendekkel, és ez a Yellow kampány 3-szor hatásosabb volt bármelyik eddigi kampánynál, így a Yellow a végén csak ennyit kérdezett: „és mit csinálunk jövőre?”.
|
|