Az Agency Trading Dest (ATD) olyan, ügynökségoldali, tartalom alapú hirdetés-targetáló szolgáltatás, mely teljesítmény alapján osztályozza a médiaügynökségek által futtatott kampányhirdetéseket. Alapötlete abból indult ki, hogy különböző célcsoportoknak különböző típusú üzenetet kell küldenünk. A valós idejű licitálásos módszerrel (real time bidding (RTB)) az ügynökségek - DSP-n keresztül - eladhatnak, illetve vásárolhatnak inventorykat, attól függően, hogy az adott tartalomkategóriában mennyire sikeres a hirdetésük. Az ATD a hirdető teljes, illetve az ügynökség összes kampányát képes követni, és ezekből integrált adatokat közvetíteni.
Az ATD nagyszámú felhasználót tud elérni, és ezen belül feltérképezi, hogy milyen típusú közönség számára releváns a hirdetésünk, korábbi kampányokban adott célcsoportoknál mi működött, és mi nem. A hirdetés adás-vétel segítségével az ügynökségek olcsóbban juthatnak invetoryhoz, miközben folyamatosan szűrhetik a legsikeresebb megjelenéseket, és így a hirdetéseiket célzottan juttathatják el a célcsoportjukhoz.
Ennek segítségével az ügynökségek is jobban megérthetik, mi hozott sikert a kampányukban, jobban kézben tudják tartani a költségeiket.
ATD szolgáltatást egyik elsőként 2008-ban a ContextWeb New York-i központú média szolgáltatást nyújtó vállalat vezetett be a kínálatába.
További ügynökségi kereskedőrendszerek: Accuen, Xaxis, MIG, Vivaki, Run>, Cadreon, Digilant, Accordant Media, Impaqt, VarickMedia Management,
Kapcsolódó hivatkozások:
ContextWeb website: http://www.contextweb.com/
Adexchanger website: http://www.adexchanger.com/one-question/do-you-think-an-agency-trading-desk-can-be-successful/