Bezár [x]
Már 2516 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A real time bidding (RTB) egy valós idejű licitálást jelent, amely a másodperc törtrésze alatt zajlik az ad exchange online hirdetési piactereken (Google AdExchange, Yahoo! Right Media, Microsoft AdECN, PubMatic, Rubicon Project és az AdMeld). A licitek (gyakorlatilag a hirdetésekre történő kereskedés) a vásárlói (ad network, DSP, médiaügynökség, direkt hirdető) és eladói oldal (publisherek, vagyis a hirdetési felületek kiadói) között zajlanak.

 

Az RTB működése némiképp hasonló a search hirdetések rendszeréhez, mert a hirdetők gyakorlatilag reklám megjelenési helyeket vásárolnak, az ilyen felületekre licitálnak, így a licit során valójában az olvasókért harcolnak. Az RTB rendszer egyik nagy előnye, hogy egyrészt az ad exchange automatizált online hirdetési piactereken zajlik (vagyis egy, a vásárlói és eladói oldal számára is transzparens és kontrollálható piactéren), másrészt a rendszer az egész médiavásárlási folyamatot felpörgeti, hiszen a licitek során gyorsan értékesítésre kerülnek az adott felületek. Ennek eredményeképpen nincsen szükség külön ártárgyalásokra és egyeztetésekre az egyes oldalakkal és ad network-ökkel.

 

További előnye, hogy az RTB egyszerűségének köszönhetően a reklámhelyek eladói új és izgalmas lehetőségekkel gazdagodnak reklámkészletük (inventory) és közönségük (felhasználóik) értékesítését illetően. Az RTB során a pénzügyek is transzparensekké válnak publisher számára, aki beállíthatja azt a minimális árat, ami alatt nem szeretné értékesíteni az adott felületet. Az RTB maximálisan érdekeltté teszi a médiumokat az átláthatóságban, hiszen minél többet tud a felületről a hirdető, annál jobban bízik benne, és annál magasabb árat hajlandó érte fizetni. Mivel az RTB alatt megjelenési felületekről, helyekről beszélünk, a pontosabb célozhatóság azt eredményezi, hogy a prémium hirdetők számára is vonzóbbá teszi a display alapú online reklámokat. Az RTB amellett, hogy újszerű és hatékony értékesítési mód, egyben drága beruházás is, ezeket a tényezőket a tartalomszolgáltatóknak is tudatosítaniuk kell magukban. Azonban az RTB említett előnyei mellett a licitálások azt a lehetőséget is magukban hordozzák, hogy az „árverseny” miatt a másodlagos, nehezebben értékesíthető és olcsóbb inventory-k eladása is kifizetődő lehet a publisherek számára.

 

 

 

 

 

Források:

 

http://www.advertisingperspectives.com/adblog/media-technology/are-ad-exchanges-and-real-time-bidding-the-next-big-thing/

http://adserver.blog.hu/2010/02/12/az_aukcio_lesz_a_display_megmentoje


Kapcsolódó hivatkozások:

 

http://www.imediaconnection.com/content/28835.asp

http://www.youtube.com/watch?v=2M-VDjyYQMY
 


A szócikkhez társított címkék:
ad exchange , ad network
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta