Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: AIDA modell
Verzió: 6  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2010-11-03 15:56:49
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Az AIDA modell tulajdonképpen azt foglalja össze, hogy általános esetben miként is kell működnie a hagyományos [reklám]nak. Általános eseten most azt értjük, hogy a reklám célja az eladás.

 

Figyelem felkeltése - Attention
 A reklámok elsődleges célja, hogy felkeltsék a [célcsoport] figyelmét. Amennyiben a [hirdetés] érdektelen, vagy nem a megfelelő helyen jelenik meg, akkor az üzenet már a legelején megbukik, és nem jut el a [fogyasztó]khoz.

 

Érdeklődés felkeltése - Interest
 A második fontos lépés, hogy a célcsoportunk tagjai ne csak felfigyeljenek a reklámokra, hanem fel is keltse az érdeklődésüket. Hiszen hiába látják, ha az üzenet nem érzik magukénak, nem ragadja meg az érdeklődésüket, már tovább is léptek, nem fognak törődni vele a továbbiakban.

 

Vágy felkeltése - Desire
Az érdeklődés után a hirdetett [termék]/[szolgáltatás] iránti vágyat kell felkeltenie egy sikeres hirdetésnek. Hiába érdekes és figyelemfelkeltő egy hirdetés, ha a fogyasztók úgy érzik, hogy egyáltalán nincs is rá szükségük.

 

Aktiválás - Action

Ha a célcsoportunk látta is a hirdetést, sikerült felkelteni az érdeklődésüket, sőt, már vágynak is a termékünkre/szolgáltatásunkra, akkor sem biztos, hogy nyert ügyünk van. Hiszen ha úgy érzik, hogy túl sok erőfeszítést kíván ezek beszerzése, akkor mindezek ellenére nem valószínű, hogy a vevőink lesznek. Ha azonban azt látják, hogy könnyedén hozzájuthatnak, nagy az esélyünk a sikerre.


Ha a célcsoportunk látta is a hirdetést, sikerült felkelteni az érdeklődésüket, sőt, már vágynak is a termékünkre/szolgáltatásunkra, akkor sem biztos, hogy nyert ügyünk van. Hiszen ha úgy érzik, hogy túl sok erőfeszítést kíván ezek beszerzése, akkor mindezek ellenére nem valószínű, hogy a vevőink lesznek. Ha azonban azt látják, hogy könnyedén hozzájuthatnak, nagy az esélyünk a sikerre.

 

Kapcsolódó szócikkek











Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta