Bezár [x]
Már 2517 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: ContextWeb
Verzió: 10  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2011-10-24 17:12:51
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A ContextWeb, Inc. New York-i központú, Chicagóban, San Franciscóban, Los Angelesben és Londonban irodát üzemeltető digitális média szolgáltatást nyújtó vállalat. 2000 májusában alapították, a cég ügyfélkörébe sorolja a [Fortune 500] lista vállalatai - azaz az USA ötszáz legnagyobb árbevételű részvénytársaságának - nagy részét az autós szektortól a fogyasztói javakat előállító nagyvállalatokig. A ContextWeb a [comScore] szerint a 20 legnagyobb reklámbevételből fenntartott vállalkozás között szerepel.


A ContextWeb a Datran Mediával történt összeolvadása után, 2011 szeptemberétől PulsePoint néven működik tovább.


 

ContextWeb logo

A ContextWeb olyan valósidejű kontextuális (azaz tartalom-alapú) hirdetés-targetálási technológiát fejlesztett ki, amely kevesebb mint 20 ezredmásodperc alatt elemzi bármely weboldal tartalmát, és így teszi lehetővé a reklámozók számára, hogy hirdetéseikkel célzottan érjék el mind a nagy látogatottságú ("short-tail") online médiában, mind [long-tail] website-okon a fogyasztóikat.


Előzmény: a ContextWeb, Inc. New York-i központú, Chicagóban, San Franciscóban, Los Angelesben és Londonban irodát üzemeltető digitális média szolgáltatást nyújtó vállalat volt. 2000 májusában alapították, a cég ügyfélkörébe sorolja a [Fortune 500] lista vállalatai - azaz az USA ötszáz legnagyobb árbevételű részvénytársaságának - nagy részét az autós szektortól a fogyasztói javakat előállító nagyvállalatokig. A ContextWeb a [comScore] szerint a 20 legnagyobb reklámbevételből fenntartott vállalkozás között szerepelt 2010-ben.


 

2004-ben a vállalat elindította [ad exchange] rendszerét (2010 őszéig ADSDAQ Ad Exchange néven, onnantól az egyértelműbb CONTEXTWEB Ad Exchange név alatt), amelyben valós idejű licitálásos módszerrel ([real-time bidding] - RTB) történik a hirdetési felületek adás-vétele az online tartalomszolgáltatók és a hirdetők között. A vásárlói oldalon nem csak közvetlen hirdető cégek vagy [médiaügynökség]ek találhatók, hanem több [ad network] is jelen van. Az automatizált funkciókat nyújtó, online kezelő-felületű platform szöveges hirdetések és [display hirdetések] - [JPG], [GIF], [PNG] és [flash] bannerek - futtatását is lehetővé teszi. A rendszerben nem csak a hirdetők dönthetnek (állíthatják be), hogy mennyit akarnak fizetni egy [átkattintásért] vagy ezer reklámmegjelenésért (CPM), hanem a kiadóknak, azaz [publisher] oldalnak is lehetősége van meghatározni azt a fix árat ("AskPrice"), amiért a hirdetési felületét hajlandó értékesíteni. További addicionális szolgáltatás (2010-től) a médiaoldal felé az ún. "PerformancePrice" aukció: ha az AskPrice-t nem érik el, akkor a hirdetők (ez esetben jellemzően ad network-ök) versenyezhetnek, licitálhatnak a ContextWeb ad exchange rendszerében azért, hogy elérjék a publisher egyéb ad network-jéből (pl. [Google AdSense]) befolyó eCPM-árat. Ha ezen az áron sincs vevő, akkor a ContextWeb nem "foglalja le" a hirdetési helyet, hanem az online médium itt eladatlan [inventory]-ja a publisher beállított "back-up" ad network-jei vagy saját kreatívanyagai megjelenítése számára lesz elérhető.


ContextWeb logo

A ContextWeb olyan valósidejű kontextuális (azaz tartalom-alapú) hirdetés-targetálási technológiát fejlesztett ki, amely kevesebb mint 20 ezredmásodperc alatt elemzi bármely weboldal tartalmát, és így teszi lehetővé a reklámozók számára, hogy hirdetéseikkel célzottan érjék el mind a nagy látogatottságú ("short-tail") online médiában, mind [long-tail] website-okon a fogyasztóikat.


 

2008-ban a cég elindítja a ContextWeb Agency Trading Desk-et. Ez médiavásárló ügynökségek számára nyújt szolgáltatást - hasonlóan a tőzsdei kereskedési rendszerekhez -, akik a jól teljesítő tartalomkategóriákban további inventory-t tudnak venni, a gyengébben teljesítő tartalmaknál pedig azonnal eladásra tudják kínálni a befoglalt és még nem kifuttatott inventory-jukat. A cég [agency trading desk] (ATD) megoldása nem csak a ContextWeb ad exchange rendszerében futó hirdetéseket, hanem a hirdető teljes kampányát képes követni.


2004-ben a vállalat elindította [ad exchange] rendszerét (2010 őszéig ADSDAQ Ad Exchange néven, onnantól az egyértelműbb CONTEXTWEB Ad Exchange név alatt), amelyben valós idejű licitálásos módszerrel ([real-time bidding] - RTB) történik a hirdetési felületek adás-vétele az online tartalomszolgáltatók és a hirdetők között. A vásárlói oldalon nem csak közvetlen hirdető cégek vagy [médiaügynökség]ek találhatók, hanem több [ad network] is jelen van. Az automatizált funkciókat nyújtó, online kezelő-felületű platform szöveges hirdetések és [display hirdetések] - [JPG], [GIF], [PNG] és [flash] bannerek - futtatását is lehetővé teszi. A rendszerben nem csak a hirdetők dönthetnek (állíthatják be), hogy mennyit akarnak fizetni egy [átkattintásért] vagy ezer reklámmegjelenésért (CPM), hanem a kiadóknak, azaz [publisher] oldalnak is lehetősége van meghatározni azt a fix árat ("AskPrice"), amiért a hirdetési felületét hajlandó értékesíteni. További addicionális szolgáltatás (2010-től) a médiaoldal felé az ún. "PerformancePrice" aukció: ha az AskPrice-t nem érik el, akkor a hirdetők (ez esetben jellemzően ad network-ök) versenyezhetnek, licitálhatnak a ContextWeb ad exchange rendszerében azért, hogy elérjék a publisher egyéb ad network-jéből (pl. [Google AdSense]) befolyó eCPM-árat. Ha ezen az áron sincs vevő, akkor a ContextWeb nem "foglalja le" a hirdetési helyet, hanem az online médium itt eladatlan [inventory]-ja a publisher beállított "back-up" ad network-jei vagy saját kreatívanyagai megjelenítése számára lesz elérhető.


 

2010 júniusában - egyidejűleg a PerformancePrice-szal - bevezetik a PubVantage.com-ot, amely összegyűjti a ContextWeb rendszerében jelenlévő ad network-öket (450 darab már az induláskor), és lehetővé teszi a publisher-ek számára, hogy keresgéljenek benne, osztályozzák, értékeljék a hirdetési hálózatokat, és kapcsolatba lépjenek velük a ContextWeb Ad Exchange-ben. Ezzel a vállalat egy olyan platformot hoz létre a médiaoldal felé, ahol a médiatulajdonos - pláne, ahol nincs erre apparátus - ösztönözve van arra, hogy ne külön megállapodásokat kössön ad network-ökkel, hanem a ContextWeben belül találja meg a számítását.


2008-ban a cég elindítja a ContextWeb Agency Trading Desk-et. Ez médiavásárló ügynökségek számára nyújt szolgáltatást - hasonlóan a tőzsdei kereskedési rendszerekhez -, akik a jól teljesítő tartalomkategóriákban további inventory-t tudnak venni, a gyengébben teljesítő tartalmaknál pedig azonnal eladásra tudják kínálni a befoglalt és még nem kifuttatott inventory-jukat. A cég [agency trading desk] (ATD) megoldása nem csak a ContextWeb ad exchange rendszerében futó hirdetéseket, hanem a hirdető teljes kampányát képes követni.


 

A ContextWeb 2011 márciusában publikált [white paper] tanulmánya szerint - amely 18.000 online médiumon, 1000 kampányt vizsgált 2010 3. negyedévében - a long-tail tartalmakban történő hirdetések átlagosan 24 %-kal magasabb [átkattintási arány]t eredményeztek a short-tail médiában futó reklámokhoz képest. (A legnagyobb - 50 % - különbség az alkohol reklámoknál volt, a legalacsonyabb - 12 % - az autóshirdetésekben.) A tanulmánnyal a cég célja, hogy alátámassza üzleti modelljét, amelyben sokezer kis(ebb) online tartalomszolgáltató számára válik lehetővé, hogy csatlakozzanak a rendszeréhez, és így tegyenek szert hirdetési bevételre; miközben a ContextWeb - kvázi aggregátorként - nagy tételben, több mint 400 kategóriába rendezve, földrajzi célzást is lehetővé téve biztosítja a hirdetési felületeket a hirdetőknek.

A [Quantcast] mérése szerint a ContextWeb network-jében havi 240 millió nemzetközi és 500 ezernél több magyarországi unique user található 2011 elején.


2010 júniusában - egyidejűleg a PerformancePrice-szal - bevezetik a PubVantage.com-ot, amely összegyűjti a ContextWeb rendszerében jelenlévő ad network-öket (450 darab már az induláskor), és lehetővé teszi a publisher-ek számára, hogy keresgéljenek benne, osztályozzák, értékeljék a hirdetési hálózatokat, és kapcsolatba lépjenek velük a ContextWeb Ad Exchange-ben. Ezzel a vállalat egy olyan platformot hoz létre a médiaoldal felé, ahol a médiatulajdonos - pláne, ahol nincs erre apparátus - ösztönözve van arra, hogy ne külön megállapodásokat kössön ad network-ökkel, hanem a ContextWeben belül találja meg a számítását.

 

A ContextWeb 2011 márciusában publikált [white paper] tanulmánya szerint - amely 18.000 online médiumon, 1000 kampányt vizsgált 2010 3. negyedévében - a long-tail tartalmakban történő hirdetések átlagosan 24 %-kal magasabb [átkattintási arány]t eredményeztek a short-tail médiában futó reklámokhoz képest. (A legnagyobb - 50 % - különbség az alkohol reklámoknál volt, a legalacsonyabb - 12 % - az autóshirdetésekben.) A tanulmánnyal a cég célja, hogy alátámassza üzleti modelljét, amelyben sokezer kis(ebb) online tartalomszolgáltató számára válik lehetővé, hogy csatlakozzanak a rendszeréhez, és így tegyenek szert hirdetési bevételre; miközben a ContextWeb - kvázi aggregátorként - nagy tételben, több mint 400 kategóriába rendezve, földrajzi célzást is lehetővé téve biztosítja a hirdetési felületeket a hirdetőknek.

 

2011 szeptemberében a ContextWeb egyesül a Datran Media nevű technológiai szolgáltató céggel, és új közös nevük PulsePoint lesz.

A [Quantcast] mérése szerint a ContextWeb network-jében havi 240 millió nemzetközi és 500 ezernél több magyarországi unique user található 2011 elején.


 

Alapító és az ContextWeb Ad Exchange elnöke: Anand Subramanian. CEO (2010 márciusától váltva Subramaniant): Timothy L. Murray. A részvénytársaság tulajdonosai között vezető kockázati tőke befektető cégek vannak: Draper Fisher Jurvetson ("DFJ"), DFJ Gotham Ventures, DFJ New England, Updata Partners és Investor Growth Capital ("IGC").

 

Kapcsolódó hivatkozások:

ContextWeb website: www.contextweb.com

ContextWeb blog: blog.contextweb.com

ContextWeb Agency Trading Desk: www.agencytradingdesk.com

PubVantage adnetwork-piac: www.pubvantage.com

Quantcast mérés ContextWeb Network.

LinkedIn Ad Exchange Traders csoport.


ContextWeb website: www.contextweb.com

PulsePoint website: www.pulsepoint.com

ContextWeb blog: blog.contextweb.com

PulsePoint blog: www.pulsepoint.com/blog

ContextWeb Agency Trading Desk: www.agencytradingdesk.com (az egyesülés után nem üzemel külön oldalként)

PubVantage adnetwork-piac: www.pubvantage.com

Quantcast mérés ContextWeb Network.

LinkedIn Ad Exchange Traders csoport.


 

 






Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta