Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Az online hirdetési kampányok menedzsmentjében a data exhange, mint egy automatikus piactér funkcionál, amelyben szocio-demográfiai, érdeklődés vagy vásárlási szándék alapján szegmentált látogatók "adása és vétele" valósul meg.

 

A data exchange egyszerűsített folyamata (ianthomas.typepad.com)A data exchange összegyűjti a látogatók internethasználati adatait, azokból profilt generál, amelyet média parnereken keresztül értékesít. Ezek a profilok nem tartalmaznak semmilyen személyes adatot, így soha nem vezetnek el egyéni felhasználókhoz. A data exhange piactéren a kiadói (publisher) oldal, illetve a hirdetői oldal üzletel egymással. A hirdetők a licitálással - real time bidding (RTB) - vett hirdetési felülettel egyúttal kvázi látogatói profilt is vásárolnak. Azaz a hirdetés megjelenésekor nem csupán a megjelenítő weboldal tartalmát veszik figyelembe a felhasználóra történő célzásnál, hanem a korábban általa böngészett - szintén a data exchange-ben értékesítő - médiumo(ka)t is. A reklámmegjelenés után kapott összegen a médiumok megosztoznak: az is részesedik, akinek a weboldalán történik a megjelenés, és az is, akinek az oldaláról már továbbnavigált a reklámmal ezután találkozó internetező. Előbbi médium is jól jár, mert pontosabban elérik az oldalán a célcsoportot a hirdetők, azaz többet hajlandóak adni a licitben a megjelenésért; utóbbi médium pedig azért jár jól, mert olyan felhasználók után is kap pénzt, akik már elhagyták az oldalát. A hirdető pedig azért jár jól, mert a data exhange használatával magas konverziós arány érhető el.

 

A felhasználók számára is hasznos, ha egy data exhange-ben eladott hirdetéssel találkozik, mivel számára releváns reklám(tartalom) kerül megjelenítésre. Esetenként az internetezőknek lehetőségük van arra is a data exchange-ben, hogy a róluk épült felhasználói profilt módosítsák, vagy akár töröljék.

 

 

 

Főbb data exhange szolgáltatók:

 

Adatus (www.adatus.com)

 

Datvantage (www.datvantage.com)

 

Adjug (www.adjug.com)

 

Quantcast (www.quantcast.com)

 


A szócikkhez társított címkék:
ad exchange , ad network , display reklám , online kampány







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta