Céginformáció:
2007-ben az Egyesült Királyságban alapított ad exchange cég, ami 2010-ben bővítette szolgáltatását, és PinFire márkanévvel data exchange rendszert is üzemeltet.
Tevékenység:
A valós idejű ([real-time bidding]? - RTB) aukciós-alapú online advertising exchange szolgáltatásában az AdJug összeköti az online [display hirdetés]?-piaci vásárlókat (direkt hirdetők, médiaügynökségek, demand side platform-ok (DSP) vagy akár vevőként is fellépő ad network-ök), illetve eladókat ([publisher]?-ek), és automatizált felületen keresztül biztosítja számukra a kontrollt és a transzparenciát.
Az AdJug ad exchange rendszerben sztenderd [IAB]? web bannereket lehet CPM alapon vásárolni. A hirdető kiválaszthatja, hogy az ad exchange-hez csatlakozott melyik médiumon és azon belül melyik hirdetési helyen jelenjen meg a reklámja, de targetálhat kulcsszó, tematika által felállított kategória, illetve földrajzi és demográfiai alapon is. A kampány futása alatt, a részeredmények ismeretében, a reklámozó az alulteljesítő site-okat bármikor eltávolíthatja. Saját maga tudja feltölteni a kreatívanyagát (vagy ténylegesen magát a kreatívot vagy harmadik fél általi kiszolgálásnál a reklámszerver kódját), beállítani a megjelenési gyakoriság maximumát és megadni az árat, amit fizetni kíván ezer megjelenésért. Amennyiben igényli, az AdJug teljes kampánymenedzsmentet is nyújt felár nélkül.
Kiadói oldalról brit és németországi cégek csatlakozhatnak az AdJug-hoz (gyakorlatilag tehát két - egy angol és egy német - ad exchange-et üzemeltet a cég), aki a publisherektől nem kíván meg kizárólagosságot, azaz az inventory-jukat egyéb módon is értékesíthetik (saját sales csapattal vagy partnerekkel). A médiumok meghatározhatják az árat és azt, hogy mely hirdetők reklámjait engedik be a felületeikre, és mindig látják, hogy éppen hány hirdető licitál rájuk. Amennyiben nem éri el a licit a publisher által elvárt árat, úgy az AdJug nem foglalja el az adott hirdetési helyet, hanem ilyenkor a médium saját kreatívanyaga vagy a sales team-je által behozott ügyfél kreatívanyaga vagy - amennyiben tagja ad network-nek, úgy - a meglévő hirdetési hálózati partnere által akvirált hirdetés jelenik meg. Amennyiben a licit eléri a beállított árat (ez az ún. asking price), a licitállás akkor sem áll le, az aukció addig folytatódik, amíg van magasabb árat adó vevő a hirdetési helyért.
A PinFire néven futó ún. data aggregation exchange (vagy röviden data exchange) szolgáltatás révén a kiadói oldal még tovább növelheti a bevételét. A PinFire ugyanis lehetővé teszi, hogy ne csak a hirdetési felületeikből, hanem a látogatói (audience) adataiból is pénzt keressenek, miközben a médiaügynökségek arra használhatják ugyanezeket az adatokat, hogy optimalizálják az ügyfeleik kampányait. A médiumok targetációs kódot (targeting pixel) helyeznek el az oldaluk meghatározott tartalmi részein. Az adott tartalmat (gazdasági, sport, autó stb.) böngésző felhasználó később, miután már elhagyta a site-ot, egy számára releváns, a korábban így megfigyelt tartalom alapján célzott reklámot kap egy másik site-on, ami szintén az AdJug data exchange-ének tagja. Az ilyen megjelenésekért a hirdetőtől kapott összegből a kódot kihelyező médium is részesedik, így extra bevételhez jut olyan internetezők után, akik már elhagyták a site-ját, miközben ez semmilyen formában nem érinti, nem csökkenti a felületein kitermelt hirdetési bevételeit. Emellett információkat is szerez arról, hogy a látogatóit milyen termékek, szolgáltatások érdeklik. Azok a médiumok, ahol a kattintás történik, pedig azért járnak jól, mert relevánsabb hirdetéseket tudnak nyújtani a hirdetőknek az oldalaikon, így a következő kampányokban is jó eséllyel helyet kapnak.
Egyéb adatok:
Alapítók: Satish Jayakumar és Michael Stephanblome, akik tulajdonosok is. Többségi tulajdonos a Tomorrow Focus AG müncheni székhelyű német médiacsoport. AdJug iroda Londonban, Münchenben és az indiai Bangalore-ban van.
Kapcsolódó hivatkozások:
Forrás: Neo Interactive online marketing ügynökség.