Magyarul leginkább talán dinamikus információelosztásnak, vagy digitális tartalomszolgáltató rendszernek hívhatnánk. Megjelenítőkből álló hálózat, melyek vagy csak vizuális elemként funkcionálnak vagy egyéb alkalmazásokkal kiegészítve (Kiosk, ATM, érintőképernyő) működnek és amelyeken az elérhető tartalom egy központilag menedzselt forrásból érkezik. Hatalmas különbség a központilag sugárzott adásokhoz képest, hogy a globális tartalmon felül a lejátszás lokálisan történik, így lehetőség nyílik helyspecifikus tartalmakkal kiegészíteni vagy módósítani az adást minden egyedi helyszínen.
Az egyik legdinamikusabban fejlődő [hirdetési felület]?. A digitális technológia felhasználásával lehetőség nyílik a szöveges és képi információt távoli helyeken kitelepített megjelenítési eszközökre küldeni, azok megjelenését időzíteni, illetve működését pedig ellenőrizni lehet. Ezzel lényegesen fel lehet javítani a kommunikáció színvonalát. Könnyen, pontos időben, a megfelelő információt juttatja el a célközönségnek, partnereknek, valamint a vásárlási helyzetben szórakoztatva segíti elő a döntés megszületését.
Leginkább a Point of Sales (POS – az értékesítés helye), vagy a Point of Purchase (POP – a vásárlás helye) típusú reklámfelületeknél használják, amelyek lényege, hogy az üzenetek, a megfelelő helyen, és a megfelelő időben érik el a célcsoportot.
A hagyományos állóképnél ezek a marketing eszközök eredményesebbek, mivel sokkal figyelemfelkeltőbbek. Használata folyamatosan növekszik, mert egyszerű az igénybevétele, és valóban hatásos.
Ezek a helyspecifikus tartalmak lehetnek :
- Hírek
- Időjárás
- Sport
- Forgalom
- Árak
- Reklámozás
- Demográfia
- Divat
- Kultúra
- Életstílus
- Elrendezés
A feltöltés folyamata
A digital signage valójában egy szoftver és egy hardver együttese, ahol az adatok előkészítését és frissítését egy központi helyről végezzük valamilyen hálózaton keresztül. Egy elektronikus képernyő (plazma, projektor, LCD) mutatja az általunk kiválasztott tartalmat. A monitor mérete 3 cm-től, akár több száz cm-ig is terjedhet.
Egyik megoldás az, hogy egy adathordozóra tesszük fel az adatokat, amit az LCD-vel egybeépített speciális kártyaolvasó feldolgoz és megjelenít. Másik megoldás erre, az úgynevezett internetes kártyaolvasó, amely lehetőséget ad az FTP protokoll segítségével történő távoli feltöltésre is.
Miért érdemes használni?
- Pontos információk a megfelelő helyen, a megfelelő időben. Mindig azt az információt sugározhatja a digitális technika segítségével, amire éppen szükség van. Egyszerű, időzíthető és távolról is végezhető az információk cseréje.
- Több mint tízszer jobban vonzzák az emberi tekintetet a mozgóképes információk, mint az állóképek.
- A befektetés megtérül, ugyanis nem csak munkahelyi információk közlésére, hanem [reklámhordozó]?ként is használhatóak.
Felhasználási területek
- éttermek;
- vállalatok;
- szállodák;
- repülőterek;
- múzeumok;
- áruházak;
- bankok,
- illetve bárhol, ahol nagy ügyfélforgalom van.
A digitális Hirdetési Infrastruktúra előnye, hogy a tartalmak úgynevezett „Template” formában érkeznek a lokális lejátszópontokra, ahol a helyi feltételeknek megfelelően töltődnek ki és kerülnek a kijelzőkre. Ennek következtében a központból érkező üzenet automatikusan a helynek megfelelő adatokkal kiegészítve kerül lejátszásra. Az eredmény, hogy a minden helyszínen különböző adatokkal megjelenő egységes tartalom megfelel a hirdető vagy [felhasználó]? globális igényeinek, arculatának és központilag ellenőrizhető, mérhető.
Research and Markets megjelentette a Screen Digest riportjának kiegészitését a "Digital Signage in Europe : Opportunities for digital out-of-home advertising" cimmel.
A riport melyet a német Goldmedia kutatócéggel közösen készitettek megvizsgálja a gyorsan növekedő Digital Signage piaci szegmensét, szereplőit és lehetőségeit.
A riport a következő alap megállapitásokat teszi:
-- Digital out-of-home (DOOH) reklám piac Nyugat Európában a jelenlegi 160M Euróról 2012-re el fogja érni a 626M Eurós szintet. 2012-re a Digital out-of-home piaci részesedése a teljes out-of-home reklámtorta kb. 10%-át fogja kitenni.
-- A digitális eszközök olcsóságának hatására el fog indulni egy
visszafordithatatlan migráció a tradicionális papir alapú felületeknél a digitális irányba, továbbá a digitális tartalmak teljesen új helyeken fognak megjelenni mint pl: eladás helyi azaz POS helyeken és más nagy forgalmú helyeken.
-- A digitális eszköz piac (Plazma, LCD, stb) 2007-ben mint egy 4M Eurót tett ki Nyugat Európában.
-- A digitális tartalmakat megjelenitő eszközök prémium árazást eredményeznek köszönhetően a nagyobb erejű mozgó reklámoknak, a kreativ és dinamikus tartalom menedzsmentnek.
A napjaink digital signage médiája még csak az egy irányú kommunikáció mesgyéit kapirgálja. Az interaktivitás egyre jobban előtérbe fog kerülni. Ennek a vizíónak ad hangot a legújabb piackutató prognózisa. A MultiMedia Intelligence előrejelzése alapján 2012-re a digital signage rendszerek 40%-a SMS üzenetekkel fog interaktívan kommunikálni a környezetében lévőkkel. Ezen SMS-ekkel akciókat, játékokat és egyéb tartalmak töltődhetnek le könnyedén. Napjainkban a DS rendszerek kb 5%-a használ valamiféle ineraktív kommunikációt ami lehet SMS, RFID, WiFi vagy Bluetooth. Köszönhetően a technológia egyszerűsödésének és a telefonok egyre magasabb fejlettségi szintjének ezek vezetéknélküli technológiák egyre nagyobb teret fognak nyerni.