Az eseménymarketing (Event Marketing) egy marketingkommunikációs eszköz, mely egy adott vállalat arculatához illeszkedő rendezvény megszervezését és lebonyolítását jelenti. E rendezvény célja a vállalat, a márka vagy a termék összekapcsolása egy pozitív, kellemes, egyedülálló élménnyel.
Az eseménymarketing célja, hogy vendégek számára kialakuljon egy pozitív képzettársítás a rendezvény és a vállalat, márka vagy termék között. (Például Coca-Cola Beach House)
E rendezvényeknek nem célja a közvetlen eladás, de több formában (akár dekorációként) is feltűnik a márka vagy a termék, így a vendégek a termékkel közvetlenül is találkoznak.
A rendezvénynek ötletesnek, egyedinek kell lennie, megkülönböztethetővé kell válnia a többi rendezvénytől, hogy a célcsoport figyelmét megragadhassa, hogy maradandó élményt nyújthasson a vendégek számára és jól érezhessék magukat. Ez által tud pozitív élményt nyújtani számukra ez az esemény és így a márka is. Alkalmazhatók nem mindennapi kommunikációs eszközök, mint például égre rajzolás, égre írás vagy éjszakai légi fényreklám, attól függően, hogy milyen napszakban kerül megrendezésre és milyen stílusú az adott rendezvény.
Ajánlott cikk: Marketinginfo - Egyre fontosabb az eseménymarketing - http://marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=13417