Bezár [x]
Már 2492 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A marketingkommunikáció az intézményi kommunikáció olyan formája, amely

 

célja szerint lehet:

 

- eladásösztönző
- image építő
- közcélú (TCR)
- politikai

 

időbeli hatása szerint lehet:

 

- rövidtávű (promóciós vagy taktikai célú)

- hosszú távú (stratégiai célú)

 

tárgya szerint lehet:

 

- termékreklám
- márka (brand) reklám
- szervezeti (cég) reklám

 

befogadója szerint lehet:

 

- B2C (business-to-consumer)
- B2B (business-to-business)

 

A marketingkommunikációs tevékenység megrendelője és irányítója a hirdető, amely "klasszikus esetben" reklámeszközök útján üzenetét továbbítani kívánja a célcsoporthoz. Ez a tevékenység lehet olyan átfogó, hogy szervezése speciális szaktudást igényel, ebben az esetben a hirdető ügynökség segítségét kéri.

 

ATL/BTL

 

A kommunikációs eszközök sokszínűsége, a mögöttük álló technológia fejlődése révén a reklámeszközök tárháza is egyre szélesedik. Korábbi felosztás szerint ezek az eszközök feloszthatók voltak ATL és BTL jellegűekre.

 

Ennek alapja az volt, hogy az ATL (above-the-line) kommunikációhoz valamifajta médiumot kellett használni, amely általában eredetileg egy sajtótermék (pl. napilapok, folyóiratok) illetve a rádió és televízió volt. Ezeknek a felületeknek a "megvásárolható" részével gazdálkodtak, terveztek, és ezeket foglalták le (vásárolták meg) korábban a reklámügynökségek média osztályai, amelyek ma már jellemzően inkább önálló médiaügynökségekként látják el feladataikat.

 

A BTL (below-the-line) kommunikációba pedig az olyan tevékenységet sorolták, amelyek nem igényeltek médiumot a reklámüzenet továbbításához (pl. direct mail, rendezvények, termék- és márkaklubok, üzleti kommunikáció.)

 

Ennek a határvonalnak (a reklámvonalnak) az elmosódása már az óriásposzterek és eladáshelyi (POS) reklámeszközök elterjedésekor elkezdődött. Manapság pedig, az interaktív technológiák, a fogyasztók által szerkesztett online tartalmak (UGC: user-generated content), a virtuális közösségek és az internetes tévé- és rádióadások idején végleg eltűnni látszik.

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta