A marketingnek évek óta szüksége volt változtatásra, és erre a változásra leginkább Közép-Kelet Európa gyorsan fejlődő gazdaságaiban lenne szükség. Paul Garrison Exponenciális marketing című könyvében változtatásra biztatja az olvasókat: arra, hogy kevesebb energiát és időt fektessenek a nyugat megértésébe, és többet arra, hogy előrébb jussanak.
Az Exponenciális Marketing c. művében Garrison a mélyebb vevőbetekintések szilárd alapjairól, a márkákról, és a világos üzleti célokról indítja valóban exponenciálisan szárnyaló gondolatait. Bár írásában számos, az üzleti növekedést szolgáló új ötletet és koncepciót kínál, nem eleveníti fel a múlt nagy marketing megközelítéseit. Az író sokkal inkább a praktikum oldaláról közelít, és csak azt nézi, mi az, ami működik, és mi az, ami nem, ezáltal a könyv sokkal közelebb áll a gyakorlati élet valóságához.