Azt hangsúlyozza, hogy a marketingben „minden számít”, és ezért gyakran szükséges a széles, integráló megközelítés alkalmazása.
5 alapvető dimenziója:
- Belső marketing: annak biztosítása, hogy a szervezetben mindenki magáévá teszi a megfelelő marketing elveket - legfőképpen pedig a felső vezetés;
- Integrált marketing: annak biztosítása, hogy az értékek létrehozásának, kibocsátásának és kommunikálásának sokféle eszközeit optimális módon alkalmazzák és kombinálják;
- Kapcsolati marketing: gazdag, sokrétű és sokoldalú kapcsolatokat ápolni a fogyasztókkal, az értékesítési csatornák tagjaival és az egyéb partnerekkel a marketingben;
- Társadalmilag felelős marketing: megérteni a marketing etikai, a környezettel kapcsolatos, jogi. és társadalmi hatásait.
- Teljesítmény marketing: megkívánja, hogy tisztában legyünk a marketingtevékenységek és programok pénzügyi és nem pénzügyi hasznával a vallálat és a társadalom számára. A marketing eredményességét vizsgálja és ezek alapján értékelik a piacrészesedés, az elveszített vevők arányát, a vásárlói elégedettség, a termékminőség, és egyéb mutatók alakulását.