A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Kampány címe: Coraline
Ügyfél: Laika
Termék/Szolgáltatás: Coraline Feature Film
Kampány készítője: Wieden+Kennedy, Portland, USA
Bejegyzés típusa: titán és integrált
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Ezüst helyezés, 2009
Kampány:
CORALINE az első animációs 3D filmje a Laika-nak, melyet Henry Selick rendezett Neil Gaimen regénye alapján. Első ránézésre a film 8 éveseknek szól, de a WIEDEN+KENNEDY-nél sokkal többet láttak benne. A kihívás az volt, hogy legyen egy széles réteg, akik izgatottan várják a filmet. Erre egy három fázisból álló kampánytervet dolgoztak ki. Első lépésben aktiválták az online közösségeket, amivel az érdeklődök és rajongók táborát építették ki. A második fázisban a filmből kivettek misztikus részeket és ezeket terjesztették, majd az így a kíváncsivá tett emberek több információt keresve felkeresték a film hivatalos honlapját. Harmadik lépésben megtervezték komoly odafigyeléssel a film megjelenésének dátumát. A kampány kreatív része lehetővé tette, hogy az érdeklődők bepillanthassanak a film hátterébe, történetét és világát megismerhessék. Összegezve arról van szó, hogy a kampány a film egyedi, érdekes és misztikus voltát mutatta be.
|
|
Videók:
Eredmények:
Több, mint 30.000.000 megjelenés az interneten, Coraline.com-nak a film megjelenése előtt már 845.000 látogatója volt. A kitűzött 9 millió dollárral szemben 16,8 millió dollár bevételt hozott, és már az első hónapban a Focus Features minden idők második legtöbb bevételét hozó filmje lett.
Megoldás:
A kampány jegyében több megoldás is született, amivel az emberek figyelmét felhívták:
Készítettek 50 ugyanolyan dobozt, amibe a filmben majd látható relikviát tettek, illetve a dobozokhoz járt még egy jelszó is, aminek segítségével a Coraline.com-on rövid előzeteseket lehetett a filmből megtekinteni.
Több ezer csontvázat készítettek, amelyek folyamatosan ismételgetik: „Coraline.com”, és elhelyezték őket az USA nagyvárosainak utcáin, kiadtak limitált számban Nike Coraline cipőket, a boltok kirakataiban interaktív bemutatóreklámokat helyeztek el. Ezeken felül olyan online megoldásokat alkalmaztak, mint a videómegosztókon elhelyezett [trailer]?ek, bannerek, blog írása a film egyik szereplője nevében.