Bezár [x]
Már 2517 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


 

Kampány címe: Coraline
Ügyfél: Laika
Termék/Szolgáltatás: Coraline Feature Film
Kampány készítője: Wieden+Kennedy, Portland, USA
Bejegyzés típusa: titán és integrált
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Ezüst helyezés, 2009

 

Kampány:


CORALINE az első animációs 3D filmje a Laika-nak, melyet Henry Selick rendezett Neil Gaimen regénye alapján. Első ránézésre a film 8 éveseknek szól, de a WIEDEN+KENNEDY-nél sokkal többet láttak benne. A kihívás az volt, hogy legyen egy széles réteg, akik izgatottan várják a filmet. Erre egy három fázisból álló kampánytervet dolgoztak ki. Első lépésben aktiválták az online közösségeket, amivel az érdeklődök és rajongók táborát építették ki. A második fázisban a filmből kivettek misztikus részeket és ezeket terjesztették, majd az így a kíváncsivá tett emberek több információt keresve felkeresték a film hivatalos honlapját. Harmadik lépésben megtervezték komoly odafigyeléssel a film megjelenésének dátumát. A kampány kreatív része lehetővé tette, hogy az érdeklődők bepillanthassanak a film hátterébe, történetét és világát megismerhessék. Összegezve arról van szó, hogy a kampány a film egyedi, érdekes és misztikus voltát mutatta be.

 

Videók:

 

 

 

 

Eredmények:
Több, mint 30.000.000 megjelenés az interneten, Coraline.com-nak a film megjelenése előtt már 845.000 látogatója volt. A kitűzött 9 millió dollárral szemben 16,8 millió dollár bevételt hozott, és már az első hónapban a Focus Features minden idők második legtöbb bevételét hozó filmje lett.

 

Megoldás:
A kampány jegyében több megoldás is született, amivel az emberek figyelmét felhívták:
Készítettek 50 ugyanolyan dobozt, amibe a filmben majd látható relikviát tettek, illetve a dobozokhoz járt még egy jelszó is, aminek segítségével a Coraline.com-on rövid előzeteseket lehetett a filmből megtekinteni.
Több ezer csontvázat készítettek, amelyek folyamatosan ismételgetik: „Coraline.com”, és elhelyezték őket az USA nagyvárosainak utcáin, kiadtak limitált számban Nike Coraline cipőket, a boltok kirakataiban interaktív bemutatóreklámokat helyeztek el. Ezeken felül olyan online megoldásokat alkalmaztak, mint a videómegosztókon elhelyezett [trailer]?ek, bannerek, blog írása a film egyik szereplője nevében.

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta