Kampány címe: Let it ring
Ügyfél: Szemtanú Szülők
Szolgáltatás: Közeledési figyelemfelhívás
Ügynökség: HAPPINESS BRUSSELS, Belgium
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Ezüst helyezés, 2009 (Nevezési kategória: vírus reklám)
Belgiumban évről évre nőtt azon balesetek száma, amelyet olyan autóvezetők okoztak, akiknek a figyelmét elterelte a telefonbeszélgetés. Így felmerült a kérdés, hogy hogyan lehetne megmutatni a vezetés közbeni telefonálás következményeit? Az üzenet: "Hagyd csörögni, inkább ne okozz balesetet!". A HAPPINESS csapata egy egyszerű videót tett közzé egy honlapon, amit nagyon komoly interaktív élménnyel láttak el.
Bemutató:
A megoldás lényege az volt, hogy ha valakinek volt olyan ismerőse, aki sokszor telefonál vezetés közben, akkor számára a kampány weboldaláról egy email tudott küldeni. Az email tartalmazott egy linket, amit ha a címzett megnyitott, akkor egy átlagos videót kezdett el nézni, amiben egy sofőr helyén ül egy autóban és halad egy üres úton. Viszont a küldő előzetesen megadta a mobilszámát is a címzettnek, így egy idő után egy automatikus rendszer érzékelte, hogy a címzett nézi a videót, és felhívta telefonon, majd azt is érzékelte, hogy felveszi, és ebben a pillanatban a videóban szereplő autós elütött egy embert.
A kampány indulása után 2 héttel már több ezren kapták meg emailben a felhívást, rengeteg blog és újság beszámolt a kezdeményezésről.