A Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál digitális kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál közepén, szerda este adják át.
A Cyber Lions-on belül 5 főkategóriában lehet nevezni, amelyek további alkategóriákra bomlanak.
A főkategóriák:
- [Website]? és microsite
- Online hirdetés
- Egyéb digitális reklám (mobil, letölthető interaktív eszközök stb.)
- Vírusreklám (e-mail reklám, vírusvideó, videó nélküli vírushirdetés)
- Interaktív kampány (ami minimum 3 különböző elemből áll)
- Közösségi (2014-től)
- Márkázott technológia (branded technology) (2014-től)
- Márkázott játékok (2014-től)
Először 1998-ban osztották ki a Cyber Lions díját. A 2009-es évben például 2205 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 5 magyar nevezés is volt.
2009 évi magyar nevezések:
- Neo Interactive, Coke Zero brandsite, Coca-Cola Hungary
- [Leo Burnett]?, Have fun with the words, Pannon Djuice
- Hering, Memories, Unicef
- Tribal DDB, Raise your voice, Amnesty International
- Hering, Roadmovie, Mattel
Ugyancsak 2009-ben a PR, a Direct és a Cyber kategória Grand Prix-ét is a CumminsNitro Brisbane nyerte az ausztrál Queensland állam felkérésére készített The Best Job in the World kampány által.
További Grand Prix díjat kapott még a AKQA London, UNITED KINGDOM "ECO:DRIVE" című alkotása, valamint a 42 Entertainment (Pasadena, USA) The Dark Night - Batman - Why so serious? kampánya.
2014-ben három új alkategóriával bővítették a Cyber Lions kategóriát.
Kapcsolódó linkek:
- Az összes Cyber Lions kategória: www.canneslions.com/awards/categories.cfm?section_id=33.
- A nyertes alkotások - http://work.canneslions.com/cyber/; 2009 nyertesei