Kampány címe: Love Distance
Ügyfél: SAGAMI RUBBER INDUSTRIES
Termék: Óvszer
Ügynökség: GT Tokyo, Japán
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Film Lions, Arany helyezés, 2009 (Nevezési kategória: termék és szolgáltatás)
Reklámfilm:
Kihívás:
A vliág legvékonyabb óvszrének kellett egy hatásos TV kampányt készíteni, pozitív megítéléssel és fogadtatással. A nehézség főleg abból adódott, hogy a Japán törvények nagyon megkötik a TV reklámok témáját, így nyíltan nem lehet óveszerreklámokat bemutatni. Így az út első körben az internetre vezetett.
Egy hónapon keresztül forgatták a reklámot, amit online, előre létrehozott oldalon közvetítettek, külön a férfiaknak és nőknek. Senki nem tudta a nézők közül, hogy milyen reklámot forgatnak, melyik termék és márka áll a háttérben, amit tudtak, az a szlogen volt: "Szerelem-távolság".
A megvalósítás során hírdetéseket adtak fel újságokban, ahol párokat kerestek, akik távkapcsolatban élnek már 2,5 éve. Majd kiválasztottak egy párt, akik egymástól 1.000 km-re laktak. 2008. november 30-án éjjel 11 órakor indult a forgatás, amikor is a két ember kilépett a házukból, és megkezdődött az egy hónapos szaladásuk egymás felé.
A kampány weboldalán élő közvetítéseket adtak róluk, működtek blogok, videó chatek, fórumok, minden lehetséges közösségi médiát bevontak a kampányba, rengeteg ember követte nyomon a pár találkozásának lépéseit. A kampány weboldal két részből állt, férfiaknak és nőknek külön-külön. A két weboldalrész között nem volt átjárhatóság, és a távolságuk egymástól mindig megegyezett a pár valós távoláságával.
Elérkezett a célnap, 2008. december 24. 18 óra 18 perckor végre elérték egymást, és a weboldal részek is egyesültek. Ekkor tudták meg a nézők a termék és márkanevet is.
Két nappal később elkészült a TV reklámfilm is, majd amikor bemutatták, már mindenki tudta anélkül is, hogy megjelent volna az óvszer benne, hogy pontosan miről is szól.
A főszereplő pár híres lett japánban, egy luxus lakosztályt kaptak pár napra ajándékba, 20,000 dollárt és életük végéig elegendő óvszert.
A kampányt bemutató rövid film: