A loyalty program, vagy más néven hűségpont gyűjtő rendszer, vagy hűség klub elsődleges feladata a vásárlói hűség elősegítése, erősítése, másodsorban a vállalat alkalmazottai jutalmazásának és hűségének elnyerésének eszköze.
A vásárlói loyalty programba a vállalt termékeinek, szolgáltatásainak vásárlói, igénybe vevői regisztrálnak, így egy tökéletes közönséget képeznek a szervezet számára az esetleges új termékek, szolgáltatások tesztelésére még a piacra bocsájtást megelőzően.
A loyalty rendszer további előnye, hogy a cég vásárlóinak szokásaiból, jellemzőiből saját adatbázist építenek, amely megkönnyíti a vállalat értékesítési stratégiájának kidolgozását.
A munkatársi loyalty program egy a teljesítmény és a vállalatnál eltöltött idő elismerésére szolgáló hatékony eszköz, amely a szórakoztatáson kívül a fizetésen kívüli juttatások egy sikeres formája, továbbá a hatékony és minőségi munkaerő megtartásának is eredményes eszköze.