Marketing beszerző felelős a beszállítókkal való kölcsönösen kedvező együttműködésért, feladatkörébe tartozik a beszállítókkal való kapcsolat, valamint a beszerzési folyamat koordinálása, szervezése, egyeztetése, ellenőrzése, valamint értékelése.
Feladatkör:
- a marketing területre vonatkozó beszerzési stratégia megvalósítása,
- beszállítók kiválasztása, a velük való tárgyalások lebonyolítása, kondíciók kialakítása, valamint a szerződések megkötése,
- a beszállítókkal való hosszú távú kapcsolatok kialakítása és menedzselése,
- a beszállítók folyamatos elemzése, értékelése, a minőségi szolgáltatások felügyelete,
- aktuális piaci trendek folyamatos figyelemmel kísérése.
A jó marketing beszerző ismérvei az erős belső motiváció, szolgáltatás-orientált, illetve eredmény-orientált szemléletmód, önállóság, pontos, precíz munkavégzés, kiváló kommunikációs és kapcsolatteremtő készség, jó tárgyalási képesség, diplomáciai érzék, korrekt üzleti magatartás és megbízhatóság