A médiatréning, egy a [PR]? eszköztárához tartozó képző, felkészítő tevékenységet jelöl, mely tág értelemben véve a média világának működését, mozgatórugóit, a hírek születésének mechanizmusait, a mögöttes motivációkat, illetve hatásokat hivatott bemutatni olyan személyek számára, akik valamilyen vállalat, intézmény, politikai vagy egyéb szervezet képviseletében alkalomszerűen kapcsolatba lépnek, vagy folyamatosan kapcsolatban állnak a médiával.
A felkészítés segít megérteni a média működését, különösen azt, hogy miként reagál a média a történésekre, eseményekre és milyen tényezők befolyásolják a hírérzékenységet. Az átfogó médiatréning további célja, hogy rávilágítson a hír és az üzenet közötti kapcsolatra, illetve elősegítse annak megértetését, hogy mi alapján és hogyan válik üzenetté valami. A tréningnek ugyancsak fontos része, hogy feltárja a média működésének egyes elemeit, illetve bemutassa az eszközöket, a módszereket és a struktúrákat.
A kommunikációs szakma gyakorlatában a médiatréning általában a fentinél szűkebb értelmezésben jelenik meg: egy, a média számára nyilatkozatot adó személy rádió vagy televízió interjúban történő szereplésére vonatkozó általános, vagy eseti felkészítést jelent.
A médiaszereplésre történő felkészítés két részre osztható: célja egyrészt az egyes médiaszereplések során kommunikálandó üzenetek megfogalmazása, illetve a média részéről várható kérdések, valamint a kérdésekre adható válaszok begyakorlása, másrészt a verbális és nonverbális kommunikációs eszközök és készségek magabiztos és tudatos használatának elsajátítása, mely elengedhetetlen, hogy a szervezet kommunikációs céljainak a leginkább megfelelő kép alakuljon ki a nyilatkozó személyről, illetve magáról a szervezetről.
A médiatréning célja végeredményben tehát az, hogy a médiában szereplő személy olyan készségeket és gyakorlati ismereteket sajátítson el, melyeknek köszönhetően magabiztosan, hatékonyan, a kommunikációs célkitűzéseket teljesítve legyen képes nyilatkozatot adni.