Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


 

A médiatréning, egy a [PR]? eszköztárához tartozó képző, felkészítő tevékenységet jelöl, mely tág értelemben véve a média világának működését, mozgatórugóit, a hírek születésének mechanizmusait, a mögöttes motivációkat, illetve hatásokat hivatott bemutatni olyan személyek számára, akik valamilyen vállalat, intézmény, politikai vagy egyéb szervezet képviseletében alkalomszerűen kapcsolatba lépnek, vagy folyamatosan kapcsolatban állnak a médiával.

 

A felkészítés segít megérteni a média működését, különösen azt, hogy miként reagál a média a történésekre, eseményekre és milyen tényezők befolyásolják a hírérzékenységet. Az átfogó médiatréning további célja, hogy rávilágítson a hír és az üzenet közötti kapcsolatra, illetve elősegítse annak megértetését, hogy mi alapján és hogyan válik üzenetté valami. A tréningnek ugyancsak fontos része, hogy feltárja a média működésének egyes elemeit, illetve bemutassa az eszközöket, a módszereket és a struktúrákat.

 

A kommunikációs szakma gyakorlatában a médiatréning általában a fentinél szűkebb értelmezésben jelenik meg: egy, a média számára nyilatkozatot adó személy rádió vagy televízió interjúban történő szereplésére vonatkozó általános, vagy eseti felkészítést jelent.

 

A médiaszereplésre történő felkészítés két részre osztható: célja egyrészt az egyes médiaszereplések során kommunikálandó üzenetek megfogalmazása, illetve a média részéről várható kérdések, valamint a kérdésekre adható válaszok begyakorlása, másrészt a verbális és nonverbális kommunikációs eszközök és készségek magabiztos és tudatos használatának elsajátítása, mely elengedhetetlen, hogy a szervezet kommunikációs céljainak a leginkább megfelelő kép alakuljon ki a nyilatkozó személyről, illetve magáról a szervezetről.

 

A médiatréning célja végeredményben tehát az, hogy a médiában szereplő személy olyan készségeket és gyakorlati ismereteket sajátítson el, melyeknek köszönhetően magabiztosan, hatékonyan, a kommunikációs célkitűzéseket teljesítve legyen képes nyilatkozatot adni.

 


A szócikkhez társított címkék:
média
Hirdetés


Kiemelt támogató




Tamara Hagen

 

 






Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta




Tamara Hagen