A kommunikáció célja nagy általánosságban az, hogy az üzenet feladója az üzenetet eljuttassa a befogadóhoz - és persze hogy az értse és megértse azt, az esetek többségében pedig reagáljon is rá (cselekedjék, gondolkodjék illetve akár válaszkommunikációt indítson el). (A különböző kutatási trendek a kommunikációban a célt is eltérően határozzák meg.)
A kommunikációs célt a marketingkommunikációban minden egyes kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) megkezdése, sőt megtervezése előtt meg kell határozni. A kommunikációs cél nem azonos a marketing céllal, a marketing cél egy-egy kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) mögött a cégnév (intézménynév), tevékenység vagy márkanév ismertebbé tétele, "jó hírnevének öregbítése" (azaz az image megerősítése) és hasonlók - végső soron pedig az eladások (illetve szolgáltatás vagy intézmény igénybevétele stb.) növelése. A kommunikációs cél csak az ennek a tevékenységnek köszönhető változást jelenti a célcsoport tagjainak a tudatában, viselkedésében, további kommunikációjában. Ez a cél tehát az, amelyet magával a kampánnyal el kívánunk érni. A kampány sikeréből (vagy sikertelenségéből) származó gazdasági eredmények már a marketing értelmezési rétegébe tartoznak. A két cél és a két eredmény a legtöbb esetben kapcsolatba hozható egymással, de az egyértelmű és kölcsönös függés megállapításával szemben számos ellenpéldát (és nem kivételként kezelendő esetet) lehetne felhozni. (T.i. kampányok, amelyek nagyon sikeresek voltak, a hirdető eladásai azonban a kampány időszakában és azt követően egyáltalán nem növekedtek szignifikánsan stb.)