Bezár [x]
Már 2498 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A kommunikáció célja nagy általánosságban az, hogy az üzenet feladója az üzenetet eljuttassa a befogadóhoz - és persze hogy az értse és megértse azt, az esetek többségében pedig reagáljon is rá (cselekedjék, gondolkodjék illetve akár válaszkommunikációt indítson el). (A különböző kutatási trendek a kommunikációban a célt is eltérően határozzák meg.)

 

A kommunikációs célt a marketingkommunikációban minden egyes kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) megkezdése, sőt megtervezése előtt meg kell határozni. A kommunikációs cél nem azonos a marketing céllal, a marketing cél egy-egy kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) mögött a cégnév (intézménynév), tevékenység vagy márkanév ismertebbé tétele, "jó hírnevének öregbítése" (azaz az image megerősítése) és hasonlók - végső soron pedig az eladások (illetve szolgáltatás vagy intézmény igénybevétele stb.) növelése. A kommunikációs cél csak az ennek a tevékenységnek köszönhető változást jelenti a célcsoport tagjainak a tudatában, viselkedésében, további kommunikációjában. Ez a cél tehát az, amelyet magával a kampánnyal el kívánunk érni. A kampány sikeréből (vagy sikertelenségéből) származó gazdasági eredmények már a marketing értelmezési rétegébe tartoznak. A két cél és a két eredmény a legtöbb esetben kapcsolatba hozható egymással, de az egyértelmű és kölcsönös függés megállapításával szemben számos ellenpéldát (és nem kivételként kezelendő esetet) lehetne felhozni. (T.i. kampányok, amelyek nagyon sikeresek voltak, a hirdető eladásai azonban a kampány időszakában és azt követően egyáltalán nem növekedtek szignifikánsan stb.)

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta