Az online promóció a promóciók platform alapján történő csoportosításának egyik fajtája. Létezik csak online eszközökön és integrált eszközökön futó online alapú promóció.
Célját tekintve megegyezik az általánosan értelmezett promóció céljaival (kipróbálásösztönzés, lojalitásépítés, imázsépítés).
Eszközök terén kimagaslóan sok lehetőséget nyújt az online - és szélesebben értelmezve a digitális - platform. Az online promóciók alapja a promóciós weboldal (amely sokszor a márkasite egy aloldala vagy a márka Facebook oldala) vagy egy közösségi promóciós alkalmazás.
A pontgyűjtő hűségpromócióknak új lendületet adott az internet és a mobilmédia (a legnagyobb ilyen lojalitás promóciós pontgyűjtő és -beváltó weboldalt és aktivációt a Coca-Cola Magyarország működtette 2007-2010 között), míg a tízes évektől az online kuponakciók váltak/válnak népszerűvé, köszönhetően a daily deal típusú kuponsite-ok terjedésének.
A webes promóciókat gyakran kombinálják sms-alapú megoldásokkal, illetve a technológiai lehetőségek bővülésével megjelentek a speciális digitális eszközökön és az ambient médiában alkalmazott promóciók (pl. a letöltést és így kipróbálást lehetővé tevő bluetooth marketing megoldások).