Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


piac lefedésének lehetőségei

 

A piac lefedésére vonatkozóan a vállalatnak négy lehetősége van:


1. Differenciálatlan megközelítés

Ez esetben a szervezet figyelmen kívül hagyja az egyes szegmensek között meglévő különbségeket, és a teljes piacot egységként kezeli. Ez a megközelítés nem azt jelenti, hogy a cég a piaci igények ellen dolgozik, inkább azt a megoldást képviseli, hogy a fogyasztók elvárásainak közös platformját megtalálva igyekszik tevékenykedni. A differenciálatlan megközelítés a tömegtermelésre és a tömegeknek szóló hirdetésekre bízza magát.

 
 


2. Differenciált megközelítés

Differenciált megközelítésről beszélünk, ha a vállalat több kiaknázható szegmenst azonosít. A különböző részpiacok megcélzása természetesen eltérő stratégiát, illetve eltérő marketingeszközöket igényel.


  


3. Koncentrált megközelítés>

Ha a vállalat inkább kizárólag egyetlen szegmensre fókuszál, koncentráltan közelít a piachoz. Ez többnyire olyan esetekben lehetséges, ha a különböző szegmensek igényei túlságosan eltérőek (azaz nehéz lenne egyetlen cég tevékenységével lefedni őket), illetve a kiválasztott egyetlen részpiac elegendő potenciált hordoz ahhoz, hogy fenntartsa a vállalatot.

 


4. Egyedi megközelítés

Előfordulhat, hogy a piac annyira szétszabdalt, hogy minden egyes fogyasztó másféle megközelítést igényel. Ekkor egészen egyedi szintre kell lebontani a vásárlók megcélzását, valamennyiük számára testreszabott ajánlatokkal. Ez a fajta megközelítés napjainkban egyre gyakoribb, bár elsősorban komolyabb értéket vagy mélyebb fogyasztói érintettséget képviselő termékeknél válik kifizetődővé.

 

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta