piac lefedésének lehetőségei
A piac lefedésére vonatkozóan a vállalatnak négy lehetősége van:
1. Differenciálatlan megközelítés
Ez esetben a szervezet figyelmen kívül hagyja az egyes szegmensek között meglévő különbségeket, és a teljes piacot egységként kezeli. Ez a megközelítés nem azt jelenti, hogy a cég a piaci igények ellen dolgozik, inkább azt a megoldást képviseli, hogy a fogyasztók elvárásainak közös platformját megtalálva igyekszik tevékenykedni. A differenciálatlan megközelítés a tömegtermelésre és a tömegeknek szóló hirdetésekre bízza magát.
2. Differenciált megközelítés
Differenciált megközelítésről beszélünk, ha a vállalat több kiaknázható szegmenst azonosít. A különböző részpiacok megcélzása természetesen eltérő stratégiát, illetve eltérő marketingeszközöket igényel.
3. Koncentrált megközelítés>
Ha a vállalat inkább kizárólag egyetlen szegmensre fókuszál, koncentráltan közelít a piachoz. Ez többnyire olyan esetekben lehetséges, ha a különböző szegmensek igényei túlságosan eltérőek (azaz nehéz lenne egyetlen cég tevékenységével lefedni őket), illetve a kiválasztott egyetlen részpiac elegendő potenciált hordoz ahhoz, hogy fenntartsa a vállalatot.
4. Egyedi megközelítés
Előfordulhat, hogy a piac annyira szétszabdalt, hogy minden egyes fogyasztó másféle megközelítést igényel. Ekkor egészen egyedi szintre kell lebontani a vásárlók megcélzását, valamennyiük számára testreszabott ajánlatokkal. Ez a fajta megközelítés napjainkban egyre gyakoribb, bár elsősorban komolyabb értéket vagy mélyebb fogyasztói érintettséget képviselő termékeknél válik kifizetődővé.